Ćwiczenia

Jakie są ćwiczenia na rozejście mięśnia prostego brzucha?

ćwiczenia na rozejście mięśnia prostego brzucha

Ćwiczenia na rozejście mięśnia prostego brzucha pomogą rozwiązać problem, który dotyczy bardzo wielu kobiet po ciąży. Dzięki nim mięśnie wrócą do pierwotnego stanu, a kobieta nie będzie narażone na powikłania związane z tą dysfunkcją. Sprawdź!

Ćwiczenia na rozejście mięśnia prostego brzucha nie powinny polegać na wzmocnieniu mięśni prostych brzucha, ponieważ może to doprowadzić do powiększenia rozstępu. Przy rozejściu mięśnia prostego zaburzona zostaje funkcja mięśni i powięzi. W tym schorzeniu odsuwają się od siebie prawa oraz lewa strona mięśnia prostego. Uwidocznione zostaje uwypuklenie linii środkowej brzucha i powstaje tak zwany stożek. Ćwiczenia na rozstęp mięśni brzucha mają temu zaradzić. Poznaj najlepsze z nich!

Jakie ćwiczenia będą najlepsze w przypadku rozejścia mięśnia prostego brzucha?

Aby zamknąć rozstęp, trzeba skupić się na wzmocnieniu mięśni głębokich brzucha, czyli mięśni poprzecznych. Podczas wykonywania ćwiczeń należy dbać o prawidłową pozycję ciała. Trening powinien być wykonywany codziennie. Pamiętaj o prawidłowej technice! Przed rozpoczęciem ćwiczeń warto skontaktować się z fizjoterapeutą, który wspomoże radą.

Napinanie mięśnia poprzecznego

Ćwiczenie zaczynasz pozycji leżącej tyłem. Ugnij nogi, a ręce połóż wzdłuż tułowia. Następnie wciśnij pępek w stronę kręgosłupa i klatki piersiowej. W czasie ćwiczenia mięśnie brzucha powinny się do siebie zbliżyć, a rozstęp nie powinien się pogłębiać, jeśli jednak tak się dzieje, to prawdopodobnie źle wykonujesz ćwiczenie.

Wzmocnienie mięśni głębokich – uginanie kolan

Połóż się na plecach. Ugnij nogi, ręce połóż wzdłuż tułowia. Napnij mięśnie brzucha. Unieś jedno z kolan w stronę klatki piersiowej, jednocześnie cały czas napinając mięśnie brzucha. Wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz to samo z drugą nogą.

Wzmocnienie mięśni głębokich – wznoszenie bioder

Połóż się na plecach, ugnij nogi, a ręce połóż wzdłuż tułowia. Napnij mięśnie brzucha oraz mięśnie pośladkowe. Wznieś 10 razy biodra w górę, jednocześnie mając pośladki schowane pod siebie.

Wzmocnienie mięśni głębokich – wznoszenie ramion

Połóż się na plecach, ugnij nogi, ręce połóż wzdłuż ciała. Pępek musisz mieć wciśnięty lekko w stronę kręgosłupa i klatki piersiowej. Wznieś ramiona do góry i opuść. W czasie ćwiczenia pamiętaj o napiętych mięśniach brzucha. Taki trening pomoże przy rozejściu kresy białej. Ćwiczenia będą skuteczne, jeżeli podczas jego wykonywania będziesz cały czas angażował mięsień poprzeczny brzucha.

Wzmocnienie mięśni głębokich – wznoszenie stóp

Połóż się tyłem, ugnij nogi, ręce połóż wzdłuż ciała. Pępek musi być wciśnięty w stronę kręgosłupa oraz klatki piersiowej. Lekko wznieś stopę nisko nad podłogą, wykonuj ćwiczenie naprzemiennie. Jest to dobry trening na rozejście mięśni brzucha.

Ćwicz z odpowiednimi akcesoriami!

Jeżeli potrzebujesz akcesoriów do ćwiczeń, to warto zapoznać się z ofertą sklepu Decathlon. Najbardziej przydatnym w powyższych ćwiczeniach produktem będzie specjalna mata do ćwiczeń. Bardzo ważne jest też obuwie treningowe i strój sportowy. Do zestawu możesz dołączyć też bidon, aby zawsze mieć przy sobie wodę.

Ćwiczenia na rozejście mięśnia prostego brzucha mają pomóc kobiecie poradzić sobie z tą przypadłością. Dzięki nim odzyskasz prawidłowy wygląd brzucha i unikniesz przykrych konsekwencji tej dolegliwości.


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *