Ćwiczenia

Zadbaj o płaski brzuch – najlepsze ćwiczenie na mięsień poprzeczny brzucha

ćwiczenia na mięsień poprzeczny brzucha

Ćwiczenie na mięsień poprzeczny brzucha dobrze rzeźbi tę część ciała. Mięśnie poprzeczne odpowiadają za płaski wygląd brzucha, dlatego warto o nie dbać. Zobacz, jakie są najlepsze ćwiczenia na mięsień poprzeczny brzucha!

Ćwiczenie na mięsień poprzeczny brzucha pozwala rozwinąć jedną z najważniejszych grup mięśniowych w ciele człowieka. Mięśnie poprzeczne stabilizują dolną część pleców. Jeżeli dobrze je rozwiniesz, to pozbędziesz się bólu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. Z tego artykułu dowiesz się, jakie są najlepsze ćwiczenia na mięsień poprzeczny!

Ćwiczenie na mięsień poprzeczny brzucha – które najlepsze?

Płaski i jędrny brzuch to marzenie wielu osób. Jeżeli chcesz to osiągnąć, to powinieneś ćwiczyć mięsień poprzeczny brzucha. Ćwiczenia nie są bardzo wymagające i poradzi sobie z nimi nawet osoba początkująca. Poniżej prezentujemy najlepsze ćwiczenia na mięsień poprzeczny brzucha!

Odchylanie nogi

Połóż się na plecach. Rozłóż ręce szeroko. Następnie unieś nogi i ugnij je pod kątem prostym. Twoje biodra z tułowiem również powinny tworzyć kąt prosty. Napnij brzuch i staraj się trzymać odcinek lędźwiowy kręgosłupa przy ziemi. Odchyl ugiętą nogę lekko w bok i za chwilę wróć z nią do środka. Potem to samo zrób z drugą nogą.

Plank

Zrób deskę na przedramionach. Oderwij jedną rękę i jedną nogę od podłoża i skręć tułów. Staraj się utrzymać ciało w prostej linii, opierając się jedynie na krawędzi stopy i przedramieniu. Wytrzymaj w tej pozycji około pół minuty. Następnie wykonaj to samo ćwiczenie na mięsień poprzeczny brzucha – tym razem na drugą część ciała.

Napinanie mięśni na leżąco

Połóż się na plecach. Nogi ugnij w kolanach, ale stopy połóż stabilnie na podłodze. Napnij mięśnie dna miednicy i podciągnij pępek pod kręgosłup. Odcinek lędźwiowy powinien cały czas przylegać do podłoża. Wytrzymaj tak przez kilka sekund.

Mięsień poprzeczny brzucha  – ćwiczenia w klęku podpartym

Musisz być w pozycji klęku podpartego. Twoje dłonie powinny znajdować się pod barkami, a kolana pod biodrami. Staraj się ustabilizować kręgosłup, napnij brzuch. Oderwij oba kolana od podłoża i trzymaj je na wysokości około 5 centymetrów. Utrzymaj tę pozycję przez kilkadziesiąt sekund.

Ćwiczenia na mięśnie poprzeczne brzucha – sprzęt do ćwiczeń

Ćwiczenia na mięśnie poprzeczne brzucha najlepiej wykonywać na specjalnej macie do ćwiczeń. Dzięki niej nie narazisz się na urazy. Ważny jest też wygodny strój sportowy. Wszystkie te rzeczy znajdziesz w sklepie Decathlon, który oferuje wysokiej jakości sprzęt sportowy zarówno dla profesjonalistów, jak i początkujących.

Ćwiczenie na mięsień poprzeczny brzucha pozwoli ci zachować zdrową sylwetkę. Dzięki niemu twój brzuch będzie płaski, a codzienne czynności przestaną sprawiać problem. Takie ćwiczenia są również polecane osobom, które zmagają się z bólem części lędźwiowej pleców.


Może Cię także zainteresować:
Magdalena Pawłowska
Studentka AWF, od czasów szkolnych zakochana w lekkoatletyce. Uwielbia przede wszystkim bieganie w plenerze, ale nie zapomina też o treningach na siłowni (szczególnie zimą). W wolnej chwili lubi oglądać filmy i spotykać się z przyjaciółmi.

    Leave feedback about this

    • Quality
    • Price
    • Service

    PROS

    +
    Add Field

    CONS

    +
    Add Field
    Choose Image
    Choose Video