Ćwiczenia

Najlepsze ćwiczenia na obwisły brzuch. Szybko wróć do formy

ćwiczenia na obwisły brzuch

Ćwiczenia na obwisły brzuch wbrew pozorom nie wymagają bardzo ciężkiego fizycznego wysiłku. Należy jednak znać technikę i być regularnym, dzięki temu bardzo szybko pozbędziesz się tłuszczu i wrócisz do formy!

Ćwiczenia na obwisły brzuch wykonuje się po to, aby spalić tkankę tłuszczową i wzmocnić mięśnie. Dodatkowo sprawiają one, że skóra w tym miejscu jest dużo bardziej elastyczna. Musisz jednak pamiętać, że w ćwiczeniach na zwisający brzuch ważna jest regularność, dlatego wygospodaruj przynajmniej trzy dni w tygodniu, w których będziesz miał możliwość swobodnego wykonywania ćwiczeń. Przeczytaj i dowiedz się więcej!

Zacznij od solidnej rozgrzewki

Rozgrzewka to bardzo ważny element każdego treningu. Nieistotne, czy wykonujesz go na siłowni, czy we własnym domu. Rozgrzewka sprawi, że twoje mięśnie oraz stawy będą gotowe na większy wysiłek fizyczny, dzięki temu będziesz w mniejszym stopniu narażony na występowanie kontuzji. Rozgrzewka może być przeprowadzona w formie pajacyków lub biegania w miejscu, powinna trwać przynajmniej 10 minut. Po jej zakończeniu powinieneś jeszcze kilka minut się porozciągać.

Trening interwałowy 

ćwiczenia na obwisły brzuch - trening interwałowy

Dla osób, które chcą bardzo szybko stracić wagę, przeznaczone są treningi interwałowe. Polegają one na przeplataniu okresów bardzo wysokiej intensywności z krótkimi okresami odpoczynku. Ten rodzaj ćwiczeń na zwisający brzuch daje najlepsze efekty, ale dla osoby początkującej taki trening może być zbyt wyczerpujący, a to prowadzi do szybkiego znużenia i rezygnacji. Czasem warto jednak się przemęczyć, bo efekty interwałów są naprawdę oszałamiające!

Jakie ćwiczenia na obwisły brzuch wykonywać?

ćwiczenia na obwisły brzuch - jakie ćwiczenia

Jak pozbyć się obwisłego brzucha? Poniżej prezentujemy ćwiczenia, które ci w tym pomogą. Możesz przygotować sobie plan treningowy, dzięki czemu w twój trening nie wedrze się chaos.

Brzuszki z uniesionymi nogami

ćwiczenia na obwisły brzuch - uniesione nogi

Wśród ćwiczeń na obwisły brzuch brzuszki z uniesionymi nogami są jednymi z najpopularniejszych. Musisz położyć się na plecach i wyprostować nogi. Następnie będziesz musiał intensywnie spiąć mięśnie brzucha, unieść łopatki i spróbować dotknąć rękami stóp. Przy każdym spięciu rób wydech, przy rozluźnieniu zaś wdech.

Unoszenie nóg w górę

Jak pozbyć się obwisłego brzucha? Unoś nogi do góry! W czasie wykonywania tego ćwiczenia ponownie musisz leżeć na plecach. Unieś złączone nogi do góry i jednocześnie podciągnij głowę z barkami w ich kierunku. Pamiętaj o napinaniu brzucha, aby ćwiczenie było skuteczne, mięśnie muszą cały czas pracować.

Deska

ćwiczenia na obwisły brzuch - deska

Bardzo popularne ćwiczenie na wiszący brzuch. Połóż się na brzuchu, a później unieś swoje ciało na przedramionach i palcach stóp. Nie rób tego zbyt wysoko, ponieważ możesz za bardzo obciążyć kręgosłup. To ćwiczenie angażuje wszystkie mięśnie głębokie brzucha i mięśnie pleców. Powinno się ono znaleźć w każdym planie treningowym osób, które chcą pozbyć się wiszącego brzucha. Na początku staraj się je wykonywać przez około 15 sekund, z czasem możesz wydłużać czas ćwiczenia, aż dojdziesz do dwóch minut.

Brzuszki klasyczne

Na pewno znasz to ćwiczenie. Polega ono na położeniu się na plecach i podparciu nóg, które znajdują się w lekkim rozkroku. Następnie musisz wykonać skłony tułowia. To ćwiczenie dobrze wpływa na mięśnie brzucha i zginacze bioder.

Przyciąganie ręki do przeciwległego kolana

ćwiczenia na obwisły brzuch - przyciąganie

Musisz położyć się na plecach. Podczas ćwiczenia nie możesz zapominać o napinaniu mięśni brzucha. Jednocześnie musisz podciągnąć prawą rękę do lewego kolana, a później lewą rękę do kolana prawego. Rób to naprzemiennie. Musisz czuć, że twoje mięśnie się spinają. Podczas spięcia wydychaj powietrze.

Pamiętaj o odpowiednim sprzęcie do ćwiczeń na obwisły brzuch!

Jeżeli potrzebujesz akcesoriów do ćwiczeń, to powinieneś zapoznać się z ofertą sklepu Decathlon. Do powyższych ćwiczeń z pewnością przyda ci się mata, a jeżeli zaś chcesz zwiększyć różnorodność treningu, to możesz kupić sztangi i hantle.

Ćwiczenia na obwisły brzuch pomogą ci wymodelowaniu mięśni i utracie zbędnych kilogramów. Jeśli będziesz je wykonywać regularnie, to bardzo szybko zobaczysz pierwsze efekty!


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *