Odchudzanie

Sprawdź, jak schudnąć z brzucha – dieta i ćwiczenia

jak schudnąć z brzucha

Jak schudnąć z brzucha? Wiele osób zadaje sobie to pytanie. Odpowiedź jest dosyć łatwa. Wystarczy przejść na dietę i wprowadzić do swojego życia regularną aktywność fizyczną. Jeżeli chcesz mieć płaski brzuch i zdrowy organizm, to koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Problem z otyłością i nadwagą dotyka coraz więcej osób. Tkanka tłuszczowa na brzuchu nie wpływa dobrze na wygląd, dlatego coraz więcej osób decyduje się na zrzucenie kilogramów. Problem ten dotyczy zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Jak schudnąć z brzucha? Rozwiązaniem jest zbilansowana dieta połączona z wysiłkiem fizycznym. Pierwsze efekty tych działań można zobaczyć już po kilku tygodniach. Musisz pamiętać, że nadwaga to nie tylko problem natury estetycznej, ale także i zdrowotnej. Szczupłe ciało gwarantuje lepsze samopoczucie i chroni przed wieloma chorobami. Jeżeli chcesz zacząć się odchudzać, to koniecznie przeczytaj poniższy artykuł!

Dieta przy odchudzaniu

Jak schudnąć z brzucha? Najważniejszą kwestią jest odpowiednia dieta! To od niej powinieneś zacząć, jeżeli chcesz zgubić tkankę tłuszczową. Przeanalizuj, jak wyglądają twoje posiłki, dzięki temu będziesz mógł dokonać zmian w swoich nawykach żywieniowych. Pierwszym składnikiem, jaki będziesz musiał usunąć z diety, jest przetworzona żywność. Zawiera ona cukier i konserwanty, które bardzo negatywnie wpływają na organizm. Koniecznie zrezygnuj z napojów słodzonych, jest w nich zwarta bardzo duża ilość cukru

Owoce, warzywa i nabiał w diecie

Kolejnym krokiem, który powinieneś poczynić, jest wprowadzenie do diety owoców, warzyw i produktów bogatych w błonnik pokarmowy. Zwróć uwagę na to, czy tłuszcze, które spożywasz, należą do kategorii zdrowych. Do swojej diety włącz także chude białko. Nie musisz się głodzić, ale pamiętaj, by dostarczać swojemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Pamiętaj o piciu wody!

Aby proces chudnięcia przebiegał z większą szybkością, musisz pić dużo wody. Przyspiesza ona procesy metaboliczne i wypełnia żołądek, co sprawia, że odczuwasz nasycenie. To dzięki wodzie będziesz jadł zdecydowanie mniej, a to doprowadzi do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Jeżeli nie lubisz pić samej wody, to możesz dodać do niej cytrynę. Dieta na płaski brzuch pozwoli ci odsłonić mięśnie brzucha i sprawi, że będziesz czuł się zdecydowanie lepiej!

Dlaczego błonnik jest ważny w diecie?

W tym, jak schudnąć z brzucha, ważna jest kwestia spożywania produktów bogatych w błonnik pokarmowy. Reguluje on perystaltykę jelit i sprawia, że odczuwasz mniejszy apetyt. Wszystko to prowadzi do mniejszego wchłaniania kalorii i ma duży wpływ na odchudzanie. Dzięki spożyciu błonnika pokarmowego nie będziesz się przejadał. Reguluje on także wchłanianie węglowodanów i tłuszczów. Warto zwrócić uwagę, że produkty bogate w błonnik są niskokaloryczne i nie zawierają dużo tłuszczu. Dieta bogata w błonnik sprawi, że twój proces odchudzania przebiegnie znacznie sprawniej. Błonnik pokarmowy znajdziesz między innymi w:

  • produktach pełnoziarnistych, czyli kaszy jaglanej i jęczmiennej, kaszy pęczak i makaronach;
  • zielonych warzywach;
  • roślinach strączkowych;
  • płatkach owsianych.

Białko w diecie

Jak schudnąć z brzucha? Aby to zrobić, warto wprowadzić do diety chude białko. Ma ono duży wpływ na metabolizm. Dzięki niemu przemiana materii będzie znacznie szybsza. Białko przyspiesza metabolizm o około 25%. Pamiętaj jednak, że źle zbilansowana dieta białkowa nie wpłynie pozytywnie na organizm. Oto co powinieneś jeść, jeśli chcesz schudnąć:

  • chude mięso, drób, ryby;
  • nabiał;
  • warzywa strączkowe;
  • jajka.

Jedz zdrowe tłuszcze

Do swojej diety powinieneś dodać tłuszcze jednonienasycone oraz wielonienasycone. Dzięki temu szybciej zrzucisz kilogramy. Tłuszcz powinien pochodzić z kwasów tłuszczowych, które można znaleźć w:

  • oliwie z oliwek;
  • orzechach;
  • tłustych rybach;
  • jajkach.

Spożywaj zdrowe tłuszcze, będziesz miał z tego wiele korzyści zdrowotnych!

Co ćwiczyć, aby schudnąć z brzucha?

Ćwicząc przynajmniej 30 minut dziennie, twój organizm spali zbędne kalorie. Zyska również twoja psychika, twoje samopoczucie poprawi się, ponieważ aktywność fizyczna wyzwala endorfiny, czyli hormon szczęścia. Początkujący zwykle wybierają:

  • jazdę na rowerze;
  • bieganie;
  • pływanie;
  • trening na siłowni;
  • ćwiczenia w domu, czyli brzuszki, pompki i przysiady.

Wybierz taki trening, który będzie sprawiał ci przyjemność i nie stanie się przykrą koniecznością. Dzięki ćwiczeniom zwiększysz metabolizm glukozy, jest to ważne przy regulowaniu masy ciała.

Trening interwałowy

Jeżeli chcesz szybko schudnąć, to doskonale sprawdzi się trening interwałowy. Polega on na łączeniu ćwiczeń o bardzo wysokiej intensywności z krótkim czasem na odpoczynek. Dzięki takiemu treningowi tłuszcz nie jest spalany tylko podczas treningu, ale nawet jeszcze 24 godziny po jego zakończeniu. Dzięki interwałom bardzo szybko schudniesz. Pamiętaj jednak, że ten rodzaj treningu jest bardzo wyczerpujący dla początkujących, dlatego w pierwszym okresie ćwiczeń przygotuj swój organizm do wysiłku, a po kilku tygodniach będzie on gotowy na interwały. Pamiętaj też o odpowiedniej rozgrzewce, która pomoże ci uniknąć kontuzji. Jak schudnąć z brzucha? Ćwicz przynajmniej 3 lub 4 razy w tygodniu!

Akcesoria do ćwiczeń – jakiego sprzętu będziesz potrzebować?

Wiesz już, jak schudnąć z brzucha. Teraz powinieneś zastanowić się, jakich akcesoriów będziesz potrzebować. Zwykłe ćwiczenia aerobowe na spalanie tkanki tłuszczowej nie wymagają specjalnych akcesoriów. Jeżeli jednak trenujesz w domu, to dla urozmaicenia ćwiczeń możesz wyposażyć się w hantle i sztangi. Dodatkowo powinieneś mieć także matę do ćwiczeń, która znacznie ułatwi wykonywanie treningu. Do tego powinieneś się wyposażyć w specjalną odzież treningową. Wszystkie powyższe rzeczy znajdziesz w ofercie sklepu Decathlon!

Jak schudnąć z brzucha? Zmniejszenie bilansu kalorycznego i ćwiczenia pomogą ci w spalaniu tłuszczu. Dzięki nim będziesz czuł się zdrowo! Pamiętaj o regularnym ruchu na świeżym powietrzu, możesz zacząć nawet od zwykłych spacerów!


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.