Ćwiczenia

Ćwiczenia z piłką na brzuch – sprawdzony sposób na piękne ciało

ćwiczenia na brzuch z piłką

Ćwiczenia z piłką fitness zwiększają tolerancję wysiłkową organizmu, wzmacniają i modelują ciało. To również jeden ze sprawdzonych sposobów na aktywację i rozbudowę mięśni brzucha. Dowiedz się, jak ćwiczyć z piłką, a marzenia o pięknej sylwetce będą na wyciągnięcie ręki.

Trening fitness ma za zadanie kompleksowo pobudzić funkcjonalność organizmu oraz zadbać o ciało – jego siłę, elastyczność, wewnętrzną harmonię i walory zewnętrzne. Wprowadzenie do jego programu ćwiczeń z piłką fitness umożliwia dodatkowe, świadome stymulowanie tych partii mięśni, które na co dzień szczególnie trudno pobudzić. Należą do nich między innymi mięśnie brzucha. Ich rozbudowa wymaga umiejętnego łączenia bodźców o określonej częstotliwości, czasie trwania oraz intensywności. Okazuje się, że w pracy nad nimi wyjątkowo skuteczne są ćwiczenia z piłką fitball. Choć wydają się dziecinnie proste, wymagają dużego skupienia, zdolności kontrolowania równowagi oraz świadomych napięć. Na początku mogą sprawić niemałe trudności, jednak mimo wszystko warto uwzględnić je w indywidualnym planie treningowym.

Ćwiczenia z piłką fitball – aktywuj nie tylko mięśnie brzucha

Trening statyczny mięśni brzucha może przynieść zamierzony efekt, jednak pochłania niewspółmierną ilość czasu, sił i chęci. Naprawdę nie warto skupiać się wyłącznie na tej partii ciała. Znajdziesz się znacznie bliżej założonego celu, gdy zamiast monotonnych treningów na brzuch, stworzysz indywidualny program ogólnorozwojowy, w którym twój brzuch „zrobi się sam”. Na początku skup się na poprawie postawy i eliminacji dolegliwości bólowych. W tej kwestii zasięgnij jednak porady fizjoterapeuty, a zalecone ćwiczenia z piłką wykonuj pod czujnym okiem doświadczonego trenera.

Gdy już uporasz się z problemami lub zredukujesz istniejące napięcia, możesz zacząć wykonywać ćwiczenia izometryczne. Zaangażują one również głębsze partie mięśni i pomogą ci uzyskać lepszą stabilność oraz koordynację ruchową już podczas pierwszych sesji. Trening z piłką, oparty na krótkich, ale dość złożonych sekwencjach ruchowych stymuluje układy: mięśniowy, kostno-szkieletowy, oddechowy i krwionośny do synergicznej pracy oraz wymusza świadome obchodzenie się z ciałem. 

TOP ćwiczenia z piłką gimnastyczną na brzuch – wykonuj je na co dzień

Ze wszystkich dostępnych na rynku oraz w siłowniach piłek, fitball należy do najbardziej popularnych. Jej rozmiar, kształt i struktura powinny zostać dopasowane do charakteru pracy. Z pomocą piłki gimnastycznej możesz wykonać szereg ćwiczeń, które zapewnią optymalną stymulację wszystkich partii mięśni brzucha: prostych, skośnych i głębokich. Wykorzystaj poniższe propozycje i stwórz własny, skuteczny program treningu. Zamiast klasycznych brzuszków na piłce sięgnij po:

  • rolowanie piłki w klęku;
  • przyciąganie nogami w podporze;
  • spięcia z przenoszeniem (kołyska na plecach);
  • deskę na piłce.

Wszystkie wymienione ćwiczenia wymagają jedynie przygotowania odpowiedniego, komfortowego podłoża oraz właściwie dobranej rozmiarem piłki gimnastycznej.

Rolowanie piłki w klęku

Ćwiczenie polega na przyjęciu pozycji klęku podpartego na piłce. Nie należy ono do najprostszych, dlatego zachowaj ostrożność i dostosuj dystans rolowania do własnych możliwości. Szczególnie na początku uszanuj własne ograniczenia. W tym zadaniu twoim celem jest rolowanie piłki w przód aż do momentu, gdy poczujesz maksymalne napięcie mięśni brzucha oraz powrót do pozycji wyjściowej. Ważne! Dla bezpieczeństwa stale kontroluj napięcie w odcinku lędźwiowym kręgosłupa.

Przyciąganie piłki nogami w podporze

Ciekawym ćwiczeniem jest przyciąganie piłki ułożonej pod stopami do przodu, w kierunku klatki piersiowej. Zacznij od ułożenia piszczeli na piłce oraz podparcia się na dłoniach (ważne jest ustawienie ich na szerokość barków). Zaczynasz od pełnego wyprostu ciała. Twoim celem jest przyciągnięcie kolan do brzucha przy mocnym spięciu mięśni. Nie wracaj od razu do pozycji wyjściowej. Wytrzymaj tak kilka sekund. Unikaj szarpanych ruchów i zbędnego pośpiechu. Tu liczy się dokładność.

Spięcia z przenoszeniem

W tym ćwiczeniu pozycja wyjściowa to leżenie na plecach na macie. Piłkę chwyć stopami mniej więcej na środku. Unieś wyprostowane nogi z piłką ponad ciało i przełóż ją do otwartych dłoni. Ważne! Nie kończ jeszcze ruchu. Postaraj się wycofać wyprostowane ręce nieco za głowę i dopiero wtedy, powoli i w pełnym napięciu, przełóż ponownie piłkę pomiędzy stopy. Wówczas opuść ją do podłoża. Ilość powtórzeń w serii dostosuj do własnych możliwości.

Deska na piłce

To proste ćwiczenie z piłką fitball umożliwi ci wzmocnienie nie tylko mięśni brzucha, lecz także mięśni głębokich core oraz partii przykręgosłupowych. Przyjmij pozycję deski – oprzyj się stopami na piłce, ręce ustaw pod barkami. Wyprostuj plecy i zrównaj z nimi biodra. Zacznij od utrzymania napiętego ciała przez 15-20 sekund. Z każdą kolejną próbą staraj się wydłużyć ten czas.

Ćwiczenia na brzuch – piłka gimnastyczna naprawdę może pomóc!

Niezależnie od wielkości, struktury zewnętrznej czy kształtu, atutem piłki gimnastycznej jest fakt, że ani na chwilę nie tkwi w bezruchu. Dzięki temu, że nieustannie balansuje, wymaga od użytkownika maksymalnej kontroli nad ciałem. Nawet najprostszy trening z piłką aktywuje wiele partii mięśni. Stymuluje też spalanie tkanki tłuszczowej, a jednocześnie skutecznie redukuje niechciane napięcia. Odpowiednio przygotowany zestaw ćwiczeń na piłce stanowi plan w rodzaju full body workout. Oznacza to, że, choć często wykonywane są zadania mało dynamiczne, w praktyce angażowane jest całe ciało. Jeżeli szukasz sposobu na umiejętne połączenie treningu ogólnorozwojowego, całościowego, z formami wyszczuplającymi, ćwiczenia z piłką to niewątpliwie strzał w dziesiątkę.


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *