Bieganie

Bieganie rano czy wieczorem? Zalety i wady obu rozwiązań

Bieganie rano czy wieczorem

Bieganie rano czy wieczorem – trudno jednoznacznie to rozstrzygnąć. Oba rozwiązania mają wady i zalety, dlatego warto przyjrzeć się im bliżej. Ale trzeba przy tym pamiętać, że bez względu na porę, każda dawka ruchu jest korzystna dla zdrowia.

Lepiej biegać rano czy wieczorem? Przed tym dylematem stają początkujący biegacze. Ci bardziej doświadczeni już wiedzą czego potrzebują, znają swój organizm i potrafią prawidłowo określić dobowy rytm. Poza tym bieganie rano czy wieczorem nie ma takiego znaczenia – ważne jest, że podejmujesz wysiłek i się ruszasz. Czytaj dalej!

Bieganie rano czy wieczorem – jaką porę wybrać?

Jeśli zastanawiasz się, kiedy biegać, rano czy wieczorem, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, na czym najbardziej ci zależy. Pomyśl, co daje bieganie i w ten sposób zaplanuj swoje treningi. Dlaczego jest to tak ważne?

Poranna przebieżka pomoże w schudnięciu

Bieganie rano to jeden ze sposobów na schudnięcie, ale także wyrobienie dyscypliny. Jeśli trenujesz na czczo, nie przesadzaj z dystansami, maksymalny odcinek, jaki można pokonać bez śniadania to 5 kilometrów. Dlatego warto zjeść lekką przekąskę, odczekać pół godziny i dopiero wtedy ruszać na trasę. Nie zapominaj o rutynie – rozgrzewka przed bieganiem to podstawa.

Wieczorny trening biegacza

Zalety biegania wieczorem to przede wszystkim możliwość zredukowania napięcia. Po stresującym dniu warto przebiec swoją ulubioną trasę, oczyszczając w ten sposób umysł. Oprócz tego wieczorna dawka świeżego powietrza dotlenia organizm, co powinny docenić osoby, które mają problemy ze snem. Czy wieczorne bieganie ma jakieś minusy? O tej porze organizm jest mniej wydajny, więc trudno zredukować tkankę tłuszczową. Trzeba też odczekać przynajmniej godzinę po zjedzeniu posiłku, by nie biec z pełnym brzuchem.

Jak przygotować się do biegania?

Niezależnie od tego czy planujesz bieganie rano, czy wieczorem musisz trzymać się rutyny. Konieczna jest rozgrzewka, która przygotuje organizm do wysiłku. Po skończonym treningu należy się także rozciągnąć, aby uniknąć zakwasów. Warto też wiedzieć, jak często biegać. Na początku wystarczy trzy razy w tygodniu, co pozwoli organizmowi przywyknąć do wysiłku.

Akcesoria dla biegaczy – co jest potrzebne?

Biegaczom przydadzą się przede wszystkim odzież i buty do biegania. Takie rzeczy kupisz w każdym sklepie Decathlon. Znajdziesz tam zresztą o wiele więcej gadżetów, które przydają się osobom uprawiającym jogging na świeżym powietrzu. W zależności od tego, czy wybierasz bieganie rano, czy wieczorem, potrzebne ci będą:

  • przeciwsłoneczne okulary do biegania;
  • latarki czołówki do biegania, lampki, odblaski;
  • słuchawki do biegania;
  • pulsometr;
  • monitor aktywności.

Każda aktywność fizyczna jest korzystna dla zdrowia. Dlatego dla osób, które nie robią tego profesjonalnie, bieganie rano czy wieczorem nie ma tak dużego znaczenia. Liczy się fakt, że regularnie zakładają buty do biegania, dostarczając swojemu organizmowi odpowiedniej dawki ruchu.


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.