Bieganie

W jaki sposób skutecznie zmotywować się do biegania rano?

Bieganie rano

Najtrudniej będzie zacząć –kiedy już przyzwyczaisz się do biegania rano, nie zechcesz wrócić do dawnych nawyków! Sport wyjdzie ci na zdrowie, poprawisz też swoją efektywność. Zobacz, dlaczego warto wybrać poranne bieganie zamiast kawy!

Lepszy nastrój, przyspieszony metabolizm (i spalanie tłuszczu podczas wysiłku), a nawet poprawa zdolności umysłowych. Takie argumenty powinny przemówić nawet do najbardziej opornych. Wiedząc, co daje bieganie rano, łatwiej będzie ci znaleźć motywację i wytrwać w swoim postanowieniu. Systematyczność pozwoli ci ustabilizować zegar biologiczny. Organizm przyzwyczajony do stałego rytmu działa efektywniej na wielu różnych polach. 

Co daje bieganie rano – poranny jogging i jego największe zalety

Zwiększenie wydolności czy odporności na czynniki zewnętrzne pojawia się praktycznie przy każdym rodzaju ćwiczeń, o ile wykonuje się je odpowiednio często i regularnie. Przy czym bieganie z rana może mieć też inne skutki – odmienne od treningów popołudniowych. Najlepszym przykładem będzie tempo odchudzania. Bieganie rano pozwala na szybsze spalanie kalorii niż ruch już po spożyciu posiłku danego dnia. Bezpośrednio po wstaniu z łóżka jesteś jeszcze na czczo, ciało musi pobierać energię z zapasów. Po południu, nawet jeśli zrezygnujesz z obiadu, jakaś część paliwa do wysiłku fizycznego i tak będzie pochodzić z wcześniejszego śniadania.

Sumienne praktykowanie porannego joggingu oznacza także:

  • lepsze krążenie krwi;
  • wyższy poziom koncentracji;
  • pełne przygotowanie mózgu do wyzwań danego dnia;
  • wyostrzenie wszystkich zmysłów.

Bieganie z rana nie jest dla każdego. Najpierw się wyśpij!

Każdy organizm potrzebuje innego czasu na regenerację. Jednym wystarczy niespełna 6 godzin snu, dla innych nawet 8 będzie mało. Może się zdarzyć tak, że w twoim planie dnia nie da się znaleźć miejsca dla porannego biegania. Zmuszanie się do wysiłku, kiedy ciało nie jest do tego gotowe, przyniesie więcej szkód niż pożytku. Optymalna długość snu zależy m.in. od:

  • wieku;
  • rodzaju, długości i intensywności wykonywanych obowiązków;
  • godzin nauki/zmian w pracy;
  • sposobu odżywiania.
Sprawdź!
Jak często biegać, aby zbyt szybko się nie zniechęcić? Od ilu kilometrów zacząć?

Dylemat o bieganiu rano czy wieczorem każdy musi rozstrzygnąć na swój indywidualny sposób.

Bieganie rano a używki. Poranne bieganie jest dla organizmu lepsze od kawy!

Kofeina pobudza do działania w zupełnie inny sposób. Daje energię, ale ma przy tym pewne efekty uboczne. Natomiast bieganie rano to całkowicie naturalna, wytworzona przez samo ciało dawka endorfin. Dzięki nim poprawia się nastrój, szybciej znika poczucie zdrętwienia mięśni – są w stanie również obniżyć poziom stresu i złagodzić ból. Oczywiście ich działanie ma swoje granice. Poranny jogging nie wprawi cię w dobry humor, jeśli okupisz swój wysiłek kontuzją. Do tego potrzebujesz rozgrzewki i dobrego sprzętu sportowego. Decathlon oferuje m.in.:

  • buty do biegania;
  • plecaki i kamizelki;
  • pasy do biegania;
  • żele, izotoniki, odżywki;
  • odzież do biegania.

Doskonale wiesz już, co daje bieganie rano – aczkolwiek nie jest to jedyny sposób, by przestawić się na aktywny, zdrowszy tryb życia. Osoby z dużą nadwagą powinny raczej zacząć od jazdy na rowerze albo pływania i stracić trochę masy, by nie obciążać nadmiernie dolnych kończyn. Przeczytaj również inne artykuły:

  • bieganie czy rower;
  • bieganie z obciążeniem;
  • bieganie po jedzeniu.

Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *