Bieganie

Bieganie z obciążeniem – dla kogo taki trening będzie najlepszy?

bieganie z obciążeniem

Udział w zawodach wymaga specjalnego przygotowania. Uczestnik biegu musi się liczyć z trudnościami na trasie – zmiennymi warunkami pogodowymi, zróżnicowanym ukształtowaniem terenu. Bieganie z obciążeniem nastawia ciało na wzmożony wysiłek i poprawia szybkość.

Bieganie z obciążeniem jest treningiem oporowym. Dodatkowy balast pomaga na wiele sposobów, ponieważ przyzwyczaja ciało do podnoszenia i dźwigania ciężarów, poprawia koordynację ruchową i wzmacnia mięśnie. Dzięki takim ćwiczeniom polepsza się ogólna kondycja i wytrzymałość organizmu.Bieganie z obciążeniem powinni uprawiać jedynie zaawansowani biegacze, którzy opracowali prawidłową technikę biegu. Nie jest to bowiem ćwiczenie dla początkujących. Czytaj dalej!

Bieganie z obciążeniem – rodzaje obciążników

Wiesz już, co daje bieganie tego rodzaju. Jakie obciążenie do biegania wybrać? Możliwości jest sporo, mogą to być np. różnego typu ciężarki do biegania. Zawodnicy sięgają często po ciężarki mocowane do kostek nóg. Choć trening rzeczywiście może przynieść sporo korzyści, wiąże się także z dość dużym ryzykiem kontuzji i przeciążenia stawów skokowych i kolanowych. Ćwiczenie mogą wykonywać osoby zaawansowane i doświadczone. Tego rodzaju trening nie jest polecany dla początkujących. Warto dodać, że z takim balastem można trenować zarówno bieganie na bieżni, jak i w terenie. 

Na jakie jeszcze obciążenie można się zdecydować?

Innym rodzajem obciążenia stosowanym przez zawodowców jest spadochron. Jego użycie sprawia, że biegacz musi pokonać opór powietrza. Trening pomaga poprawić koordynację ruchową, szybkość i siłę. Spadochron bywa wykorzystywany przy treningu szybkościowym. 

Nieco inaczej działa kamizelka do biegania z obciążeniem, która stabilizuje pozycję ciała. Ciężar spoczywa na plecach i barkach i można regulować jego wielkość. Jej użycie zwiększa intensywność treningu, wzmacnia mięśnie, umożliwia polepszenie osiągów. Niezależnie od tego, czy preferujesz bieganie rano, czy wieczorem, możesz użyć obciążenia. Kamizelka przyda się także tym, którzy lubią bieganie z psem. Jeśli szukasz odpowiedniego obciążenia, zajrzyj na stronę sklepu Decathlon i wybierz akcesorium dla siebie, np. w postaci obciążników na kostki i nadgarstki.

Bieganie z obciążeniem – dla kogo?

Jak już wspomnieliśmy, bieganie z obciążeniem jest treningiem dla osób doświadczonych. Na takie ćwiczenia decydują się najczęściej zawodnicy przygotowujący się do maratonów lub ultramaratonów. Z zalet treningu korzystają sportowcy biegający po górskich trasach. 

Bieganie z obciążeniem nie jest wskazane w przypadku nowicjuszy, a także osób, których celem jest odchudzanie. Nie powinni w taki sposób trenować również ci, którzy borykają się z problemami z plecami i stawami. Niedoświadczeni sportowcy mogą narazić się na poważne kontuzje lub przeciążenia. Tylko dostosowany do możliwości i prawidłowo wykonywany trening przyniesie oczekiwane rezultaty. 


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.