Bieganie

Jak często biegać, aby zbyt szybko się nie zniechęcić? Od ilu kilometrów zacząć?

jak często biegać

Bieganie to jedna z ulubionych form aktywności. Jedni rozpoczynają treningi z nadzieją, iż zgubią zbędne kilogramy, a innym zależy na poprawie kondycji. Niezależnie od tego, jaki cel przyświeca biegaczowi, pojawiają się pytania, jak często biegać i jak zacząć?

Każda osoba zaczynająca przygodę z bieganiem musi pamiętać, że nie należy trenować codziennie. Na początek warto biegać trzy razy w tygodniu, robiąc przerwy na regenerację organizmu. Trenujący musi przyzwyczaić ciało do wysiłku, aby uniknąć kontuzji i przeciążeń. Warto pamiętać, że efekty dają tylko ćwiczenia wykonane prawidłowo, dostosowane do możliwości danej osoby. Możesz uprawiać bieganie z psem lub bieganie po schodach, ale dodatkowo musisz poświęcić czas na inne formy aktywności – spaceruj, uprawiaj jogę, pływaj. Pracuj nad kondycją każdego dnia, urozmaicając ćwiczenia. Jak często biegać? Sprawdź!

Jak często biegać, aby schudnąć?

Jak często biegać, aby schudnąć? Ile biegać tygodniowo? Jeśli chcesz szybko zgubić nadprogramowe kilogramy, trenuj regularnie, najlepiej 34 razy w tygodniu. Ile czasu poświęcić na trening? Tak naprawdę zależy to od kondycji i możliwości ćwiczącego. Można zacząć od 15 minut, stopniowo zwiększając czas biegu (np. o 5 minut). To oczywiście na początek, musisz bowiem pamiętać, że jeśli celem jest schudnięcie, najlepiej sprawdzą się długie, kilkugodzinne biegi.

Wiele osób zastanawia się także, ile kilometrów biegać na początek? Także i na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie. Na początku wystarczy, że przebiegniesz tylko kilometr. Z każdym kolejnym treningiem możesz wydłużać dystans, aż będziesz w stanie przebiec kilka kilometrów. Wielu zaawansowanych biegaczy ma już swoje ulubione trasy, dlatego w krótkim czasie i ty będziesz mieć swoje.

Jak często biegać, aby się nie zniechęcić?

Co daje bieganie? Krótko mówiąc, poprawia funkcjonowanie organizmu i pomaga zadbać o sylwetkę. Dlatego nie warto się poddawać. Problemem wielu początkujących biegaczy jest szybkie zniechęcanie się do dalszych treningów. Warto pamiętać, że początki zawsze są trudne, a na efekty trzeba trochę poczekać. Ważne jest jednoczesne wykonywanie innych treningów, dbanie o dietę i systematyczność. Aby ułatwić sobie zadanie, możesz wyznaczać kolejne cele. Przy każdym treningu zwiększaj długość biegu i trasy, urozmaicaj i zmieniaj ścieżki, którymi biegasz, a także nagradzaj się za osiągnięcie każdego celu.

Pamiętaj o odpowiedniej odzieży do biegania

Jeśli już wiesz, ile razy w tygodniu biegać, zacznij pracować nad poprawną postawą, prawidłową techniką biegu, oddechu itp. zastanów się, czy wolisz bieganie rano, czy wieczorem. Przed rozpoczęciem treningu przygotuj strój sportowy, w którym możesz wygodnie pokonywać kilometry. Dostosuj go do pory roku. Nie zapomnij również o wygodnych butach – to one stanowią podstawę wyposażenia każdego biegacza. Wszystkie niezbędne elementy znajdziesz w sklepie Decathlon.

Wiesz już, jak często biegać. Bieganie ma wiele zalet, dlatego nie rezygnuj z tej aktywności. Nawet jeśli początkowo wydaje się, że jest zbyt trudno, systematyczne treningi szybko przyniosą efekty i pozwolą cieszyć się z każdego dodatkowego kilometra!


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.