Bieganie

Jak pozbyć się szybko tkanki tłuszczowej z brzucha? Efekty biegania po miesiącu

bieganie efekty brzuch

Wiele osób oczekuje, że bieganie przyniesie błyskawiczne efekty. Brzuch da się zgubić w ten sposób, ale potrzeba do tego konsekwentnego wysiłku. Duże znaczenie ma także sposób odżywiania. Sprawdź, od czego zależy tempo utraty kilogramów!

Nie ma stałej zależności, która pozwalałaby podawać liczby typu „12,5 km w 45 min to 2,8 kg mniej”. Efekty biegania mają indywidualny charakter – a brzuch straci swoje krągłości, tylko jeśli zadbasz o ujemny bilans energetyczny organizmu. Podczas wysiłku fizycznego musisz spalać więcej kalorii, niż przyjmujesz w posiłkach, izotonikach, suplementach itd. Nie należy katować się zbyt długimi dystansami czy narzucać sobie trudne limity czasowe. Ważne, by realistycznie dobierać obciążenia do swoich aktualnych możliwości.

Warto postawić na bieganie. Efekty? Brzuch też się skurczy!

bieganie efekty brzuch - warto

Jeśli wracasz do aktywności po wielu latach bezczynności, początki będą mało przyjemne. Szybkie zmęczenie, długo odczuwalne zakwasy… Nie daj się zniechęcić! Biegaj systematycznie krótkie odcinki (ok. 40–60 min dziennie) w spokojnym tempie, a już po 4–6 tygodniach poczujesz, że pokonanie tej samej trasy przychodzi o wiele łatwiej. Podstawowymi efektami regularnego biegania będą:

  • poprawa kondycji i wydolności;
  • obniżenie stresu;
  • zwiększenie siły mięśni nóg, brzucha i pleców;
  • wzrost poziomu endorfin;
  • spalanie tkanki tłuszczowej.

Ważna uwaga do zależności „bieganie a brzuch” – efekty obejmą de facto całe ciało. Kiedy organizm pobiera energię ze zgromadzonych zapasów, sięga po nie równomiernie. Rodzaj wysiłku nie ma znaczenia dla tego, które partie schudną szybciej. Bardziej liczy się to, gdzie organizm wcześniej odłożył tkankę tłuszczową. Więcej w artykułach „Jak bieganie zmienia sylwetkę?” oraz „Co daje bieganie?”.

Sprawdź!
Zastanawiasz się, co daje bieganie? Poznaj jego wszystkie korzyści. Dlaczego warto biegać i jak zacząć?

Bieganie a brzuch – efekty same nie przyjdą! Regularny trening, dieta

Zmęczenie i zadowolenie po treningu biegowym mogą sprawić, że zechcesz się nagrodzić. I to jest moment, kiedy trzeba szczególnie uważać. Jeśli za ćwiczeniami nie pójdą wyrzeczenia oraz zmiana nawyków, wysiłek nie przyniesie oczekiwanych efektów. Nawet jeśli kupisz najlepszy sprzęt do biegania – jego zadaniem jest zapewnienie ci maksymalnego komfortu oraz minimalizacja ryzyka urazów. W sklepach sieci Decathlon zaopatrzysz się m.in. w:

  • buty do biegania;
  • pulsometry;
  • monitory aktywności;
  • filtry i maski antysmogowe;
  • odzież do biegania.

Intensywne bieganie niekoniecznie jest najlepszym sposobem na odchudzanie u osób z dużą nadwagą. Kolana, kostki, stopy i biodra mogą nie wytrzymać ciężkiej pracy ze zbyt dużym ciężarem. W takich przypadkach lepiej zacząć od pływania, jazdy na rowerze i innych aktywności aerobowych, które nie obciążają ich w tak dużym stopniu. Efekty na brzuchu również będą widoczne. Przeczytaj również:

  • bieganie kalorie;
  • bieganie na bieżni.

Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *