Ćwiczenia

X zalet robienia przysiadów. Jak wykonać je prawidłowo?

przysiady

Nie ulega wątpliwości, że przysiady są świetnym sposobem na trening różnych partii mięśni. Występują w rozmaitych wariantach, dzięki czemu możesz urozmaicić swoją aktywność fizyczną. Sprawdź, jak poprawnie wykonywać wspomniane ćwiczenia i co one dają!

Jeżeli chcesz robić przysiady, pamiętaj o tym, aby zwracać uwagę na poprawność techniczną wykonywania powtórzeń. To istotne, aby minimalizować ryzyko wystąpienia kontuzji. Ćwiczenia fitness wymagają dbałości o szczegóły i precyzji. Dlaczego ważna jest efektywna i regularna aktywność fizyczna? Może okazać się pomocna w procesie pracy nad siłą mięśni i zrzucaniem zbędnych kilogramów. Zaangażowanie i determinacja to podstawa, ale bez odpowiedniej techniki efekty nie będą spektakularne. Sprawdź, jak wykonywać przysiady i poznaj ich największe zalety!

Prawidłowa technika wykonywania przysiadów klasycznych

Tradycyjna wersja tego ćwiczenia wydaje się powszechnie znana, niemniej jednak często przy jej wykonywaniu pojawiają się różnego rodzaju błędy techniczne. Tymczasem przysiady to dosyć prosta forma ruchu.

  1. Stań w lekkim rozkroku i wyprostuj się.
  2. Nogi rozstaw mniej więcej na szerokość bioder. Palce stóp powinny być skierowane do przodu.
  3. Napnij mięśnie brzucha.
  4. Proste ręce trzymaj przed sobą.
  5. Opuść się w dół, zginając kolana pod kątem 90°.
  6. Następnie powoli wracaj do pozycji wyjściowej.

Jakie błędy pojawiają się podczas robienia tradycyjnych przysiadów?

W standardowej wersji omawianego ćwiczenia pojawiają się różnorodne błędy. Niektórzy opuszczają się zbyt nisko, przechodząc tym samym do kucania. Inni odrywają pięty od podłogi, co również jest uchybieniem technicznym. Należy mieć na uwadze także to, aby kolana nie wychodziły za linię palców stóp, co jest powszechnie spotykanym problemem. Uda należy trzymać równolegle do podłogi. Przez cały czas trwania ćwiczenia należy prostować kręgosłup, o czym spore grono osób niestety zapomina.

Przysiad bułgarski – co to za ćwiczenie?

Odmianą klasycznych przysiadów jest wersja bułgarska. Możesz wykonać ją przy pomocy niskiego krzesła. W tym wariancie jedną nogę umieszczasz z tyłu, na podwyższeniu. Drugą natomiast zginasz, schodząc w dół. To angażująca forma aktywności, która może się świetnie sprawdzić jako urozmaicenie twojego treningu. Jeśli chcesz, możesz prowadzić tutaj dodatkowo ciężar w postaci trzymanych hantli. Z pewnością warto wypróbować tę opcję w swoim planie ćwiczeń, gdy masz ochotę trenować mięśnie nóg!

Jak wykonać przysiady ze sztangą?

Przysiady z wykorzystaniem sztangi należą do bardzo wymagających ćwiczeń. Jest to bowiem spore obciążenie. Pamiętaj o tym, aby odpowiednio dopasować wagę przyrządu do indywidualnych możliwości, ponieważ nie można tutaj przesadzać. Należy być ostrożnym, aby nie przeciążyć swojego ciała. Ćwiczenie ze sztangą na plecach wykonuj powoli, ale pamiętaj, by zachować płynność ruchu. Ta propozycja treningowa sprawia, że pracują mięśnie grzbietu, nóg i pośladków.

Jak robić przysiad sumo?

Wariant sumo wymaga nieco szerszego rozkroku niż tradycyjne przysiady.

  1. Ręce trzymaj tutaj skierowane ku dołowi.
  2. Palce stóp powinny być lekko skierowane na zewnątrz. Opuść się w dół w taki sposób, aby znalazły się one pomiędzy twoimi nogami.
  3. Biodra powinny znaleźć się ostatecznie niewiele niżej od stawów kolanowych.

Ta wersja może się świetnie sprawdzić w przypadku osób, którym zależy na pracy mięśni ud i pośladków.

Dlaczego warto wykonywać przysiady?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, przysiady można wykorzystywać w swoim treningu do angażowania różnorodnych grup mięśni. Jakie zalety ma taka aktywność fizyczna?

  1. Dzięki temu, że jest to popularna forma ruchu, której wariantów powstało dotychczas dosyć sporo, możesz urozmaicać swoje ćwiczenia.
  2. Może to być świetna opcja dla osób, które nie lubią monotonii podczas aktywności fizycznej i chcą próbować różnorodnych propozycji.
  3. Prawidłowo wykonany przysiad może okazać się efektywnym sposobem na wzmocnienie mięśni.
  4. Jest to także dobra metoda na modelowanie sylwetki.
  5. Przysiady mogą wzmocnić mięśnie czworogłowe.
  6. Możesz dzięki nim trenować mięśnie pośladkowe.
  7. To także dobre ćwiczenie na mięśnie brzucha.
  8. Przysiady pozwalają na trening mięśni pleców.
  9. Intensywne ćwiczenia pozwolą ograniczyć tkankę tłuszczową.
  10. Przysiady (przynajmniej na pierwszy rzut oka) są proste do wykonania.

Jakie mięśnie pracują podczas przysiadów?

To, jakie mięśnie będą pracować, kiedy wykonujesz przysiady, zależy od tego, jaki wariant wybierzesz. Powyżej wymieniliśmy mięśnie, które możesz wzmocnić dzięki tej formie aktywności. Zastanów się dobrze nad tym, jakie cele i efekty chcesz osiągnąć poprzez swoje ćwiczenia. Z pewnością przydatna jest tutaj wiedza merytoryczna, dlatego warto czytać więcej o konkretnym rodzaju ćwiczeń i jego wpływie na ciało. Umiejętny dobór aktywności do własnych potrzeb to podstawa efektywnego treningu.

Przysiady a spalanie tłuszczu i efektywny trening mięśni

Dla wielu osób pozytywny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej, jaki mają w wielu przypadkach przysiady, jest czynnikiem zachęcającym do ich wykonywania. Intensywny trening tego rodzaju może być bardzo interesującą opcją dla tych, którzy chcą zgubić zbędne kilogramy. Niejednokrotnie taka forma aktywności jest też świetnym sposobem na wzmacnianie swoich mięśni.

W co się zaopatrzyć, jeśli chcesz robić przysiady?

Jeżeli w swoim planie ćwiczeń chcesz wypróbować klasyczne przysiady, a także ich różnorodne warianty, z pewnością pomogą ci akcesoria treningowe. W sklepach Decathlon możesz znaleźć:

  • gryfy do sztang;
  • ciężarki miękkie;
  • maty do ćwiczeń;
  • ciężarki żeliwne;
  • bidony na wodę;
  • ciężarki chromowane;
  • odzież sportową;
  • ciężarki regulowane;
  • hantle kompozytowe;
  • ciężarki winylowe;
  • talerze do sztang;
  • ciężarki sześciokątne.

Przyjrzyj się więc dokładnie swoim potrzebom, ponieważ efektywny trening wymaga rozsądnego podejścia i odpowiedniego przygotowania. Zaopatrz się w takie akcesoria, które pozwolą ci osiągnąć efekt, jakiego oczekujesz.

Wykorzystanie przysiadów w swoim planie treningowym w wielu przypadkach może się okazać naprawdę świetnym pomysłem. Ważne jest jednak to, aby rozsądnie opracowywać strategię dotyczącą podejmowanych aktywności fizycznych. Formy ruchu powinny być dostosowane do twoich indywidualnych potrzeb. Trzeba również znać umiar i nie przesadzać z obciążeniami i liczbą wykonywanych powtórzeń. Przy zbyt dużej intensywności możesz zniechęcić się do regularnej aktywności, która jest podstawą sukcesu. Praca nad siłą mięśniową i modelowaniem sylwetki to niejednokrotnie duże wyzwanie, które wymaga determinacji i zaangażowania, jak również techniki i odpowiednich przyrządów. Pamiętaj, by zadbać o każdy z tych elementów.


Może Cię także zainteresować:
Karolina Szymańska
Instruktorka fitness z ośmioletnim doświadczeniem. Pracuje w jednej z warszawskich siłowni, a po godzinach udziela się charytatywnie w schronisku dla zwierząt. Uczestniczkom swoich zajęć zawsze podkreśla, że jedyny zły trening to taki, który się nie odbył. Gdy ma wolną chwilę, lubi spędzać czas na łonie natury.

    Leave feedback about this

    • Quality
    • Price
    • Service

    PROS

    +
    Add Field

    CONS

    +
    Add Field
    Choose Image
    Choose Video