Odchudzanie

Jak szybko schudnąć 20 kg i uniknąć efektu jo-jo? Sposoby na zbędne kilogramy

Jak szybko schudnąć 20 kg

Jak szybko schudnąć 20 kg? Walka z nadwagą nie jest łatwa, wymaga dużo cierpliwości i samozaparcia. Odchudzanie musi opierać się na zbilansowanej diecie i aktywności fizycznej. Przeczytaj, jak powinien przebiegać proces odchudzania!

Utrata wagi to spore wyzwanie. Aby zrzucić nadprogramowe kilogramy, musisz wprowadzić reżim kaloryczny. Oznacza to częstsze, regularne spożywanie mniejszych posiłków i rezygnację z niektórych produktów. W układaniu zdrowej, zbilansowanej diety powinien pomóc dietetyk, który wskaże, jak prawidłowo komponować posiłki. Jeśli chcesz mieć praktyczną wiedzę, jak szybko schudnąć 20 kg, a przy tym zredukować masę ciała w zdrowy sposób, musisz pamiętać o ćwiczeniach fizycznych. Swoją aktywność zacznij od spacerów. Jeśli cieszysz się dobrą kondycją, od razu możesz trenować biegi czy fitness. Najważniejsze, być zaczął się ruszać i dobrze odżywiać.

Jak szybko schudnąć 20 kg? Jaka będzie najlepsza dieta?

Jak szybko schudnąć 20 kg bieganie

Niezależnie od tego, ile kilogramów chcesz schudnąć i w jakim tempie chcesz tego dokonać, pamiętaj, że odchudzanie jest procesem. Musisz uzbroić się w cierpliwość, wykazać sporym samozaparciem i zdyscyplinowaniem. Zdrowe odchudzanie nie wywoła efektu jo-jo, nie wpłynie negatywnie na zdrowie i kondycję organizmu – zazwyczaj pozwala na zrzucenie 1 kg w ciągu tygodnia. Wszystko zależy jednak od tego, jak podejdziesz do zadania, czy od razu zaczniesz ćwiczyć i, czy będziesz się trzymać swoich postanowień. Aby skutecznie schudnąć i osiągnąć wymarzoną wagę, należy stosować zbilansowaną dietę opartą na odpowiednio dobranych produktach. Specjaliści zalecają, aby do menu osób odchudzających się wprowadzić składniki o jak najmniejszej gęstości kalorycznej, a jak największej gęstości odżywczej.

Sprawdź!
Jak schudnąć z brzucha w 2 tygodnie? Skuteczne ćwiczenia i dieta!

Aby na diecie nie czuć ciągle głodu, a być sytym, ale nie przejedzonym, trzeba stosować prostą zasadę – jeść częściej, ale małe porcje. Przyjmuje się, że posiłki powinny być spożywane co 3-4 godziny. Nie warto rezygnować ze śniadania, które powinno się zjadać w ciągu godziny po przebudzeniu. Udowodniono również, że osoby jedzące śniadanie chudną szybciej i skuteczniej niż te, które zrezygnowały z pierwszego posiłku. Kalorie w diecie na odchudzanie powinny pochodzić przede wszystkim z węglowodanów złożonych (zamiast prostych), tłuszczów, białka. Zastanawiasz się, jak szybko schudnąć 20 kg? Zobacz, jak powinno wyglądać twoje menu.

Jadłospis – co powinno znaleźć się w menu?

Jak szybko schudnąć 20 kg? Jak powinien wyglądać zdrowy jadłospis? Dieta osób odchudzających się powinna uwzględniać przede wszystkim produkty o niskiej gęstości kalorycznej:

  • świeże warzywa;
  • owoce o niskim indeksie glikemicznym;
  • białe, chude mięso z indyka, kurczaka, a także cielęcina, królik;
  • chude ryby;
  • nasiona roślin strączkowych;
  • niskotłuszczowy nabiał – chude twarogi, jogurty naturalne, kefir;
  • zdrowe tłuszcze i oliwę;
  • pełnoziarniste produkty zbożowe – makarony razowe, grube kasze, ryż brązowy, pełnoziarniste pieczywo.

Jak szybko schudnąć 20 kg? Czego nie jeść?

Jeżeli zależy ci na zredukowaniu tkanki tłuszczowej, musisz wykluczyć ze swojej diety wiele produktów, które zapewne do tej pory się w niej znajdowały. Przede wszystkim musisz wykluczyć słodycze, wysokokaloryczne ciasta, słone przekąski (paluszki, chipsy), fast foody, wysoko przetworzoną żywność, mięsa i mięsne przetwory o dużej zawartości tłuszczu.

Dieta odchudzająca oznacza podejmowanie świadomych wyborów żywieniowych, dlatego zrezygnuj także z alkoholu, napojów gazowanych słodzonych, energetycznych, napojów owocowych. Staraj się wybierać produkty bogate w witaminy i minerały, wypijaj 1,5-2 litry wody dziennie. Woda podkręca metabolizm, oczyszcza organizm, poprawia stan skóry.

Jak szybko schudnąć 20 kg? Proces odchudzania polega na wejściu w deficyt kaloryczny – musisz poznać swoje zapotrzebowanie kaloryczne i spożywać mniej kalorii niż potrzebujesz (o około 200-400). Ułożenie diety nie jest więc proste, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalisty, który podpowie, jak odchudzać się zdrowo.

Sprawdź!
Jak schudnąć 3 kg w tydzień? Jadłospis i ćwiczenia

Jak skutecznie schudnąć i uniknąć efektu jojo?

Jak szybko schudnąć 20 kg cardio

Jak szybko schudnąć 20 kg i nie martwić się efektem jojo? Czy szybkie zrzucenie 20 kg jest w ogóle możliwe? Jeśli chcesz zgubić 20 kg, musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach:

  • stosuj ustaloną dietę, zmniejszając ilość kalorii;
  • nie korzystaj z drastycznych diet, głodówek – prowadzą do niedoborów witamin i minerałów, niekorzystnie oddziałują na zdrowie;
  • kontroluj spadek wagi – najlepiej raz w tygodniu, rano;
  • zrezygnuj z podjadania między posiłkami;
  • jedz mniej, ale częściej;
  • do codziennej diety wprowadź więcej warzyw;
  • pij dużo wody;
  • w czasie redukcji wagi zadbaj o aktywność fizyczną.

Aby uniknąć efektu jo-jo, nie wracaj do złych nawyków, gdy tylko osiągniesz upragnioną wagę. Jeśli nadal szukasz odpowiedzi na pytanie, jak szybko i skutecznie zwalczyć otyłość, zapoznaj się również z innymi tekstami:

Znajdziesz w nich informacje, jaką dietę wybrać, jak ułożyć swój jadłospis, spalać tkankę tłuszczową. Bezpieczne odchudzanie oznacza utratę około 1 kg tygodniowo.

Nadwaga i otyłość – rola sportu

Jak szybko schudnąć 20 kg rower

Jeśli chcesz ważyć mniej, musisz pomyśleć nie tylko o diecie, ale również o aktywności fizycznej. Kluczem do sukcesu są regularne ćwiczenia. Trening warto wykonywać 3 razy w tygodniu przynajmniej przez pół godziny dziennie. Możesz biegać, pływać, spacerować, jeździć na rowerze, zapisać się na fitness. Ważne, aby dietę i ograniczenie spożywanych kalorii połączyć z aktywnością.

Jak szybko schudnąć 20 kg? Przydatne akcesoria

Swój trening na odchudzanie możesz usprawnić, korzystając z odpowiedniego sprzętu i akcesoriów. Ich szeroki wybór znajdziesz w sklepach Decathlon, gdzie kupisz:

  • gumy oporowe;
  • rowerek stacjonarny;
  • stepper;
  • bieżnia do biegania;
  • trampolina z drążkiem.

Zanim zaczniesz treningi, zaopatrz się w wygodną odzież sportową, która zapewni ci komfort podczas ćwiczeń.

Sprawdź!
Jak schudnąć 20 kg w miesiąc?

Walka z nadwagą to wyzwanie i dużo ciężkiej pracy. Aby nie zmagać się z takim problemem ponownie, warto na stałe zmienić nawyki żywieniowe. Zbilansowana dieta i aktywność fizyczna powinny na stałe zagościć w twoim życiu.


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *