Odchudzanie

Jak schudnąć 30 kg? Ćwiczenia i jadłospis. Czy w miesiąc da się?

jak schudnąć 30 kg

Jak schudnąć 30 kg? Dieta to zbyt mało, by poradzić sobie ze sporą nadwagą – trzeba dodać również formy aktywności fizycznej. Lepiej nie przyspieszać tego procesu, cierpliwie czekając na rezultaty swojej pracy.

Trudno jest osiągnąć wymarzoną sylwetkę zwłaszcza przy sporej nadwadze. Wszystkie restrykcyjne diety, które polegają na drastycznym ograniczeniu liczby spożywanych kalorii, tylko pogłębiają problem. Mimo początkowych rezultatów pojawia się bowiem efekt jo-jo. Jak schudnąć 30 kg? Przede wszystkim należy przejść na racjonalną dietę, a także zacząć uprawiać sport. Trzeba przy tym zdawać sobie sprawę, że proces utraty masy ciała zwykle trwa miesiącami. Jednak tylko wtedy rezultaty utrzymają się przez dłuższy czas.

Jak schudnąć 30 kg? Skuteczne sposoby

jak schudnąć 30 kg skuteczne sposoby

Osoby, które postanawiają zrzucić nadwagę, często zastanawiają się na przykład, jak schudnąć 30 kg w kilka tygodni. Należy pamiętać, że zdrowy proces odchudzania musi być odpowiednio rozplanowany w czasie. Aby nie rozregulować metabolizmu, najlepiej gubić od 0,5 do 1 kg tygodniowo (zobacz, jak schudnąć 1 kg w tydzień). Co oznacza, że 30-kilogramowej nadwagi można pozbyć się w ciągu 7 miesięcy. Chcąc skutecznie schudnąć, trzeba stworzyć deficyt kaloryczny – powinien wynosić około 500 kcal dziennie. Oznacza to, że odchudzająca się osoba powinna przyjmować mniej kalorii, niż wynika to z zapotrzebowania jej organizmu. Zdrowie chudnięcie warto jednak zacząć od wizyty u lekarza i dietetyka.

Interesuje cię temat odchudzania? Zobacz również inne artykuły poświęcone temu zagadnieniu:

Sprawdź!
Jak schudnąć 2 kg w tydzień? Jaki jadłospis, ćwiczenia oraz dieta?

Jak ćwiczyć, aby schudnąć 30 kilogramów?

jak schudnąć 30 kg - jak ćwiczyć

Jak schudnąć 30 kilogramów? Na pewno do swojej codziennej rutyny należy włączyć wysiłek fizyczny. Na początek nie radzimy jednak podejmowania intensywnego wysiłku. Treningi na siłowni lepiej zacząć nieco później, gdy waga trochę spadnie. Osoby ważące 110 kg, które chcą zejść do około 80 kg, powinny wybierać aktywności nieobciążające nadmiernie stawów. Może to być pływanie, jazda na rowerze albo spacery. Na intensywne ćwiczenia przyjdzie czas po zrzuceniu kilkunastu kilogramów. Wtedy warto połączyć trening siłowy, dzięki któremu budowane są mięśnie, z treningiem kardio. Tego rodzaju ćwiczenia przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej, więc pozwalają pozbyć się dodatkowych kilogramów. Przypominamy, że tak spektakularna metamorfoza, polegająca na utracie kilkudziesięciu kilogramów, zwykle trwa kilka miesięcy.

Akcesoria treningowe, które warto mieć

Ćwiczyć można również w domu! Wszystkie potrzebne sprzęty dostępne są w sklepach Decathlon. Każdy bez problemu kupi tam odzież i buty fitness, a także profesjonalne akcesoria treningowe:

  • gumy oporowe;
  • hantelki i obciążniki;
  • przyrządy do ćwiczeń brzucha;
  • drążki do podciągania;
  • ławki do ćwiczeń.

Odchudzanie a dieta – co jeść, żeby szybko schudnąć?

jak schudnąć 30 kg dieta

W redukcji wagi niezbędna jest dobrze skomponowana dieta. Aby dobrze ułożyć jadłospis, polecamy odwiedzić gabinet dietetyka. Dzięki temu uda się zaspokoić apetyt, a jednocześnie osiągnąć ujemne zapotrzebowanie kaloryczne. Jak powinna wyglądać zbilansowana dieta, kiedy celem jest utrata tak wielu kilogramów? Zasada jest prosta, już na początku odchudzania trzeba wyeliminować cukier, alkohol (oraz inne używki), słodycze oraz przetworzone pokarmy. Należy pozbyć się również tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, a zamiast nich włączyć nienasycone kwasy tłuszczowe. Chcąc stracić zbędne kilogramy, można jeść chude białko, pieczywo i inne produkty pełnoziarniste. Nie trzeba zupełnie rezygnować węglowodanów w diecie, ale trzeba zamienić je na takie, które występują w owocach i warzywach. Jeśli chcesz schudnąć, wyrób w sobie nawyk wypijania nawet 3 litry wody dziennie. Jest to szczególnie ważne, kiedy regularnie trenujesz, ponieważ przyspiesza metabolizm, a także zapewnia uczucie sytości między posiłkami. Warto dbać, by spożywać je o określonych porach.

Sprawdź!
Przysiady z obciążeniem – ważne zasady, prawidłowa forma

Jak utrzymać efekt odchudzania?

Efekty przyjdą, jeśli zachowasz regularność ćwiczeń oraz treningów. Na pewno wiele osób będzie gratulować szczupłej sylwetki, jednak nie można przyjąć jej za pewnik. Najtrudniejsze w odchudzaniu jest długotrwałe utrzymanie rezultatu. Nie trzeba ograniczać się do 1000 kalorii dziennie, ale warto nadal zdrowo się odżywiać. Regularne, lekkostrawne posiłki, nawadnianie oraz dbanie o aktywność fizyczną powinny utrzymać efekty ciężkiej, wielomiesięcznej pracy.

Podejmując decyzję o odchudzaniu, warto wiedzieć, z czym się to wiąże. Kwestia tego, jak schudnąć 30 kg wymaga bowiem radykalnej zmiany trybu życia. Poza tym jest to długotrwały proces, trwający wiele miesięcy. Później także należy nad sobą pracować, inaczej starania zostaną zniweczone powrotem utraconych kilogramów – często z nawiązką.


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *