Odchudzanie

Jak schudnąć w tydzień 7 kg – dieta, ćwiczenia, odchudzanie

Jak schudnąć w tydzień 7 kg

Jak schudnąć w tydzień 7 kg? Takie pytania słyszy wielu dietetyków i trenerów. Pojawiają się stworzone do takich celów jadłospisy czy plany ćwiczeń – zwykle kończą się szybką utratą płynów, masy mięśniowej i komplikacjami zdrowotnymi. Zobacz, jak prawidłowo zbijać wagę!

Efektywne odchudzanie, które nie skończy się efektem jo-jo lub zaburzeniami funkcjonowania organizmu, powinno bazować na redukcji tkanki tłuszczowej. Ogromne znaczenie mają zdrowe nawyki żywieniowe oraz wysiłek fizyczny. Tymczasem diety General Motors (GM), szwedzka czy podobne to rygorystyczne metody. Organizm traci kilogramy głównie przez utratę wody. Istnieje wiele różnych sposobów na to, jak schudnąć w tydzień 7 kg albo zrzucić jeszcze więcej, jednak długofalowo takie metody praktycznie nie przynoszą pożądanych efektów i mogą wręcz zaszkodzić. 7 kilogramów w 7 dni to w teorii kusząca wizja, ale realnie nie do wykonania. Chcesz poprawić sylwetkę, kondycję i cieszyć się dobrym zdrowiem? Potrzebujesz indywidualnego programu odżywiania i treningów, który będzie dostosowany m.in. do wieku, płci i stylu życia.

Jak schudnąć w tydzień 7 kg? Zdrowe tempo odchudzania to 0,5–1 kg tygodniowo

Jak schudnąć w tydzień 7 kg zdrowe

Specjaliści szacują, że utrata 10 kg wymaga spalenia 70–80 tysięcy kalorii. Łatwo policzyć, że osoba, która chce chudnąć w tempie 1 kg dziennie, musiałaby spalić 49–56 tys. kcal w ciągu tygodnia, czyli ok. 7–8 kcal na dobę. Wprawdzie wydatek energetyczny profesjonalnych sportowców jest znacznie większy, ale to samo można powiedzieć o ilości kalorii przyjmowanych podczas jedzenia i picia. Trwałe zbijanie nadmiernej ilości kilogramów częściej bazuje na ujemnym bilansie energetycznym, niż kalorycznym – deficyt kalorii w diecie może pomóc w przypadkach niewielkiego wydatku energetycznego w ciągu dnia. Jak schudnąć w tydzień 7 kg? Bez negatywnych konsekwencji zdrowotnych to praktycznie niewykonalne.

Sprawdź!
Jak schudnąć z brzucha? Co jeść, aby zmniejszyć tkankę tłuszczową?

Przeczytaj również: Jak szybko schudnąć 6 kg w tydzień?

Do prawidłowego przebiegu wszystkich procesów fizjologicznych organizm potrzebuje odpowiedniej ilości witamin, minerałów i innych składników odżywczych. Podstawowym źródłem energii są białka, cukry i tłuszcze z pokarmu. Brak „paliwa” sprawia, że ciało sięga po zgromadzone zapasy. Mocno ujemny bilans kaloryczny i niedojadanie połączone z dużym wysiłkiem mogą przyczynić się do tego, że „na bieżąco” organizm będzie rozkładać mięśnie, a do tego zacznie odkładać tkankę tłuszczową. To odpowiedź na zbyt małą ilość dostarczanych kalorii – forma strategii zwiększającej szanse na przetrwanie w razie sygnalizowanego niedoboru jedzenia.

Jak schudnąć 7 kg w tydzień – dieta odchudzająca zamiast głodówki

Jak schudnąć w tydzień 7 kg dieta

Co można jeść i pić podczas odchudzania? Kwestię posiłków i ewentualnych suplementów należy dopasowywać indywidualnie do wymagań konkretnego organizmu. Zdrowy, młody mężczyzna, który na co dzień pracuje fizycznie, ma inne potrzeby od kobiety, która wykonuje obowiązki biurowe i zmaga się z chorobami przewlekłymi. Trudno tu mówić o uniwersalnych zasadach.

Sprawdź także artykuł pt. Jak schudnąć 3 kg? Ćwiczenia i dieta.

Najważniejsze ogólne wskazówki to:

  • dbanie o nawodnienie organizmu – picie min. 2 litrów wody na dobę, więcej w razie wysiłku fizycznego i treningu. Częste picie niewielkich ilości wody przyspiesza przemianę materii i poprawia wchłanianie substancji odżywczych;
  • jedzenie mniej, ale częściej – zwykle zaleca się ok. 5 posiłków na dobę. Pierwszy do 30 min po przebudzeniu, ostatni najlepiej zjeść 2 godziny przed snem;
  • spożywanie owoców, warzyw i produktów pełnoziarnistych, które dostarczą potrzebnych białek i nienasyconych kwasów tłuszczowych;
  • unikanie słodyczy, fast foodów i smażonych potraw o wysokiej zawartości tłuszczu, artykułów wysoko przetworzonych, napojów gazowanych i słodzonych.

Aktywność fizyczna podczas odchudzania – zalecany trening

Jak schudnąć w tydzień 7 kg aktywność

Nie ma żadnego programu na to, jak schudnąć w tydzień 7 kg. Dodatkowa aktywność fizyczna najczęściej powinna koncentrować się na treningach siłowych i interwałowych – zwykle zaleca się 3–4 jednostki tygodniowo. Ćwiczenia siłowe najlepiej wykonywać z mniejszym ciężarem, za to zwiększyć liczbę powtórzeń. To mocniej pobudzi metabolizm i spalanie tłuszczu.

Sprawdź!
Jak wysmuklić łydki? Ćwiczenia na wyszczuplanie i odchudzanie łydek.

Z kolei ćwiczenia interwałowe (wysiłek beztlenowy) o zmiennej intensywności silniej aktywizują układ nerwowy oraz sercowo-naczyniowy. Częste zmiany tętna – np. 2 minuty na 50–60% wartości maksymalnej, potem 30 sekund na 90–100% Tmax – są sporym obciążeniem i nie zaleca się podobnych treningów osobom początkującym, które nie znają swoich możliwości.

Zajrzyj też do tekstu o tym, ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć 10 kg.

Sprzęt na siłownię, do treningów fitness

Treningi siłowe oraz interwałowe serie ćwiczeń możesz przeprowadzić zarówno na siłowni, pod okiem fachowców, jak i samodzielnie we własnym domu. Do tego potrzeba odpowiedniego wyposażenia. Polecamy zapoznać się z ofertą sieci Decathlon w tym zakresie. Mogą ci się przydać:

  • odzież i buty fitness;
  • ławki do ćwiczeń;
  • hantle;
  • kettlebell;
  • inne akcesoria treningowe.

Temat „Jak schudnąć w tydzień 7 kg?” budzi mnóstwo emocji i kontrowersji. Z jednej strony ekstremalne diety cud mogą przynieść takie wyniki, co dla niektórych osób może okazać się wybawieniem np. tuż przed ślubem i weselem. Z drugiej strony stwarzają poważne ryzyko dla zdrowia. Przy mocnym ograniczeniu spożywanych kalorii oraz usuwaniu wody z organizmu należy unikać wysiłku fizycznego. Jeśli chcesz szybko schudnąć i utrzymać niższą wagę, najlepiej poprosić specjalistów o pomoc i przygotowanie jadłospisu oraz planu treningowego. Nie czekaj na ostatnią chwilę! Zdrowe, efektywne odchudzanie to proces, który wymaga planowania i konsekwencji w działaniu.

Polecamy materiał na temat tego, jak schudnąć 10 kg w 3 miesiące, jeśli dążysz do zrzucenia kilogramów i masz już świadomość, że trzeba działać stopniowo.


Może Cię także zainteresować:
Sprawdź!
Jak schudnąć 10 kg w miesiąc, czyli co jeść, jak ułożyć jadłospis i jak ćwiczyć?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *