Odchudzanie

Ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć 10 kg? Co i jak zrobić aby schudnąć 10 kg?

Ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć 10 kg

Ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć 10 kg? Takie pytanie zadaje wiele osób walczących z nadwagą. Aby proces przebiegał prawidłowo, a efekty zostały na długie lata, powinien zostać odpowiednio rozłożony w czasie.

Każdy zrzucony kilogram to krok na drodze do zyskania wysportowanej sylwetki, a przede wszystkim zdrowia. Stąd tak często pojawia się pytanie, ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć 10 kg? Mimo że taka liczba nie wydaje się wysoka, to zgubienie tej dość niewielkiej nadwagi wcale nie jest takie proste. Wymaga nie tylko wizyt na siłowni i odbywania regularnych treningów, ale również zmiany przyzwyczajeń żywieniowych oraz dotychczasowego stylu życia.

Jak schudnąć 10 kg? Skuteczne sposoby na odchudzanie

Jak schudnąć 10 kg - skuteczne sposoby

Chcesz pozbyć się 10 kg? Jeśli tak, musisz skoncentrować się na zdrowej diecie, aktywności fizycznej, odpowiednim odżywianiu i zmianie stylu życia. To trudna droga, wymagająca wielu wyrzeczeń. Ważne, aby zacząć od ustalenia celu i zmiany nawyków żywieniowych, które doprowadzą do jego realizacji. Pamiętaj, że zdrowe odchudzanie polega na gubieniu kilograma tygodniowo – przeczytaj, jak to zrobić: Jak schudnąć 1 kg w tydzień?

Dieta bez spalania kalorii na pewno nie będzie skuteczna. Dlatego ważna jest aktywność fizyczna. Ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć 10 kg? Przede wszystkim należy postawić na regularne treningi. Można zacząć od konsultacji z trenerem personalnym albo wybrać swój ulubiony sport. Ważne, by stanowiło to przyjemność, a nie przykry obowiązek.

Przed rozpoczęciem procesu odchudzania warto odwiedzić lekarza oraz dietetyka. Należy regularnie kontrolować stan swojego zdrowia. Gwałtowny spadek wagi może być szkodliwy dla organizmu, zwłaszcza jeśli połączony z głodówką.

Sprawdź!
Jak schudnąć 10 kg w miesiąc, czyli co jeść, jak ułożyć jadłospis i jak ćwiczyć?

Co jeść, aby schudnąć 10 kg?

jak schudnąć 10 kg co jeść

Aby schudnąć 10 kg, trzeba zastosować nie tylko ćwiczenia, ale i odpowiednią dietę. Jest to długi proces, wymagający cierpliwości i wytrwałości. Warto dostosować swoje menu do odpowiednich zasad, takich jak unikanie produktów zawierających dużo cukru, tłuszczu i węglowodanów, a także jedzenia odpowiedniej liczby posiłków dziennie. 

Powinno być ich 5: śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Ważne jest, aby się nie objadać ani nie przejadać, lepiej stawiać na mniejsze porcje spożywane częściej.

Śniadanie powinno być obfite i zawierać produkty zbożowe, mleko, jogurty i ser. Drugie śniadanie to idealny moment na spożycie owoców. Obiad powinien zawierać dużo warzyw, chude mięso, ryby i produkty pełnoziarniste. Podwieczorek to świetny moment na kolejne owoce. Natomiast kolacja powinna być lekka (np. sałatka ze świeżych warzyw). W diecie odchudzającej ważna jest również ilość przyjmowanych płynów. Dziennie należy pić przynajmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej lub herbat ziołowych.

Ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć 10 kg?

jak schudnąć 10 kg ile trzeba ćwiczyć

Ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć 10 kg? Na początek trening trzeba przeprowadzać przynajmniej 3 razy w tygodniu przez około godzinę. Można wybrać ćwiczenia siłowe, jak i aerobowe – najlepiej zdecydować się na oba te rodzaje. Ćwiczenia siłowe pomagają w budowaniu masy mięśniowej i poprawie sylwetki, a ćwiczenia aerobowe (np. bieganie) ułatwiają spalanie tłuszczu. Można także wybrać inne aktywności, np. jazdę na rowerze, pływanie, chodzenie lub jazdę na rolkach. 

Wszystko, co pomaga spalić kalorie i zwiększa poziom energii, jest dobre dla osób, które chcą zrzucić 10 kg. Dlatego w proces warto włączyć trening, wzmacniający mięśnie. W takiej sytuacji może sprawdzić się joga albo pilates.

Nie planujesz tak radykalnej zmiany? Sprawdź, jak zrzucić kilka kilogramów:

Sprawdź!
Jak szybko schudnąć 20 kg i uniknąć efektu jo-jo? Sposoby na zbędne kilogramy

Przydatne akcesoria treningowe

Trening powinien być skuteczny, dlatego trzeba zadbać o komfort ćwiczeń. Na pewno trzeba zaopatrzyć się w odpowiednią odzież i buty fitness. Zarówno ubrania, jak i odpowiednie akcesoria, znajdziesz w sklepach Decathlon. Podczas treningu przydadzą ci się między innymi:

  • kettlebell;
  • hantle;
  • sztangi i obciążenia;
  • ławka do ćwiczeń;
  • gumy oporowe.

Co zrobić, aby utrzymać efekty odchudzania?

Osiągnięcie wagi docelowej jeszcze nie jest końcem pracy. Aby utrzymać efekty, trzeba nadal racjonalnie się odżywiać i na dobre pożegnać fast foody. Oprócz tego nie można rezygnować z regularnej aktywności fizycznej. Szczególnie zalecane są ćwiczenia aerobowe, takie jak bieganie, pływanie, jazda na rowerze czy joga. Wystarczy 30 minut dziennie, aby utrzymać pożądaną wagę.

Ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć 10 kg? Tempo, w jakim dana osoba traci swoją wagę, jest kwestią indywidualną. Natomiast jeżeli utrzyma dietę i nie zaniecha regularnych treningów, na pewno osiągnie swój zamierzony cel.


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *