Budowa ciała

Jak uzyskać idealną figurę? Zobacz ćwiczenia na modelowanie sylwetki!

idealna figura

Wielu paniom marzy się idealna figura, choć nie ma przecież jednego jej wyznacznika. W dużej mierze jest to kwestia indywidualna. Niezależnie od tego, jak ją postrzegasz, w celu pracy nad wyglądem i wagą możesz wykonywać różne ćwiczenia. Oto propozycje!

Jeżeli twoim celem jest idealna figura, musisz zastanowić się jaki efekt chcesz w istocie osiągnąć. Chodzi bowiem o to, aby podobać się samej sobie i czuć się atrakcyjnie. Nie ma jednego wzorca ideału, do którego każdy powinien dążyć. Możesz choćby biegać lub tańczyć, lecz warto opracować indywidualnie odpowiedni zestaw ćwiczeń. Sprawdź, które warto włączyć w swój plan treningowy!

Idealna figura kobieca – co to właściwie znaczy i jak ją osiągnąć?

Wiele pań decyduje się na restrykcyjne diety i wyczerpujące treningi w celu uzyskania figury modelki. Niektóre z nich dążą do osiągnięcia 60 cm w talii, uważając tę wartość za wyznacznik idealnego ciała. Nie brak też osób stawiających na zabiegi i operacje plastyczne. Jest wiele dróg do tego samego celu, ale paradoksalnie nie ma tu jednoznacznego wzorca, którym należy się kierować. Idealna figura kobiety to taka, która jej odpowiada i pozwala poczuć się dobrze w swoim ciele. Właśnie indywidualne preferencje i uwarunkowania należy mieć na uwadze, planując treningi. Nie należy przeciążać swojego organizmu, jeśli nie jest gotowy na niektóre wyzwania.

Sumienny trening – o czym warto pamiętać, decydując się na pracę nad sylwetką?

Jeśli chcesz wyrzeźbić mięśnie i mieć szczupłą sylwetkę, musisz pamiętać o tym, że osiąganie wyników wymaga pewnego poświęcenia. Ważne kwestie to systematyczność oraz zaangażowanie, a także starannie przemyślane działania. Przy odpowiednim planie możesz zauważyć pewne efekty swojej pracy już po 28 dniach. Wszystko zależy jednak od obranej strategii, wkładanego wysiłku oraz indywidualnych uwarunkowań. Warto dbać również o zbilansowaną dietę, a także o dopasowanie ćwiczeń do wyznaczonych celów. Możesz podejmować różnorodne aktywności lub postawić na powtarzalność. Jeśli masz sylwetkę ektomorfika, a marzysz o takiej, jaką mają mezomorficy, efekt nie przyjdzie od razu, jednak warto wytrwale pracować nad swoim ciałem.

Jakie ćwiczenia możesz wykonywać, aby pracować nad pośladkami?

Niejednokrotnie celem treningowym jest modelowanie pośladków. Istnieje sporo ćwiczeń, które możesz wykorzystać, gdy jest to także twoim zamiarem. Wśród nich wymienić można:

  • przysiady;
  • wykroki;
  • wykopy w tył na czworaka;
  • wypady.

Nie są to skomplikowane aktywności, zatem możesz dość łatwo nauczyć się poprawnych technik ich wykonywania i wprowadzić je do swojego planu ćwiczeń. Podstawowa wersja przysiadów obejmuje stanie w rozkroku na szerokość bioder z rękami do przodu i stopniowe opuszczanie się w dół. Pełny przysiad to mocne zejście poniżej kąta prostego w kolanie. Początkujący mogą zrobić wersję do kąta 90 stopni.

Jakie ćwiczenia pozwolą wymodelować brzuch?

Brzuch również jest partią ciała, na której modelowaniu zależy wielu osobom. Idealną figurę trudno sobie im bez tego wyobrazić. Wśród ćwiczeń, które możesz wykorzystać w pracy nad tą częścią swojej sylwetki, można wymienić między innymi:

  • różne warianty brzuszków;
  • wykroki;
  • skręty tułowia;
  • deskę;
  • rowerek.

Przydatnym rozwiązaniem z perspektywy rzeźbienia swojej figury mogą okazać się też aktywności takie jak chociażby jazda na rowerze czy bieganie. Warto jednak przybliżyć jedno z powyższych ćwiczeń. Jak wyglądają brzuszki w podstawowej wersji?

  1. Przyjmij pozycję leżącą.
  2. Opieraj stopy o podłogę i zginaj kolana.
  3. Z rękami za głową musisz unieść łopatki, a później wrócić do pozycji wyjściowej.

Jakie ćwiczenia możesz robić, aby modelować swój biust? Zobacz!

Kolejną partią ciała, nad którą wiele pań chce pracować, jest niewątpliwie biust. Istnieje sporo ćwiczeń, które możesz tutaj wykorzystać. Do przykładowych należą:

  • pompki;
  • motylki
  • ćwiczenia z wykorzystaniem hantli;
  • pompki przy ścianie;
  • wiosłowanie sztangą.

Bardzo prostym ćwiczeniem jest dociskanie jednej dłoni do drugiej podczas siedzenia na krześle, które prowadzi do napinania klatki piersiowej. Pompki wymagają z kolei sporo wysiłku. Podpór przodem to pozycja wyjściowa. Pompki polegają na opuszczaniu tułowia do kąta prostego w łokciu, a później jego podnoszeniu. Wariant przy ścianie stanowi pewne uproszczenie tego ćwiczenia. Jakie proste aktywności pozwolą uzyskać idealną figurę?

Brzuszki skośne, wykroki i wypady

W modelowaniu sylwetki z pewnością przyda się skośny wariant brzuszków. Leżąc na podłodze z ugiętymi nogami, należy oprzeć jedną stopę o przeciwległą nogę, a później starać się na skos dotknąć łokciem kolana umieszczonej w ten sposób kończyny. Aby wykonać inne ćwiczenie, czyli wykroki, trzymaj ręce na biodrach i zrób krok w przód w taki sposób, aby noga wykroczna była zgięta pod kątem prostym. Wypady są podobne do tego ćwiczenia, jednak w wykrokach tylna noga jest zgięta, podczas gdy w wypadach musi być wyprostowana.

Przygotowanie do treningów a sprzęt i akcesoria – co warto mieć?

Jeśli planujesz swój trening w domu, warto zaopatrzyć się w odpowiednie akcesoria i solidny sprzęt. W sklepach Decathlon znajdziesz między innymi:

  • bieżnie;
  • rowerki stacjonarne;
  • maty do ćwiczeń;
  • odzież sportową;
  • hantle;
  • body do tańca;
  • bidony na wodę.

Stwórz plan treningowy i zaopatrz się w to, czego potrzebujesz do efektywnych i komfortowych ćwiczeń.

Praca nad szerokością, proporcjami i ogólnym wyglądem poszczególnych partii ciała powinna być przemyślana. Zastanów się, czym jest dla ciebie idealna figura i na jakich elementach chcesz się skupić. Do dyspozycji masz różnorodne aktywności. Zarówno ćwiczenia, które wymieniliśmy, jak i bieganie czy pływanie mogą prowadzić do celu, czyli wymodelowania sylwetki.


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *