Rozciąganie

Ćwiczenia rozciągające dla początkujących – propozycje treningu

ćwiczenia rozciągające dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające dla początkujących mogą się świetnie sprawdzić w przypadku osób chcących pracować nad gibkością i zakresem ruchu stawów. Trening fitness obejmujący stretching statyczny czy dynamiczny możesz wykonać także w domu!

W swoim domu możesz wykonywać ćwiczenia rozciągające dla początkujących i pracować nad zakresem ruchomości własnego ciała. Przyciągnięcie kolana do klatki piersiowej czy wyciągnięcie wyprostowanych rąk w przód na kolanach z pośladkami na piętach to aktywność, która pozwala rozciągać rozmaite mięśnie. Pamiętaj o rozgrzewce przed treningiem, aby przygotować się do wysiłku i zminimalizować ryzyko kontuzji. Możesz wykorzystywać różne rodzaje stretchingu. Te, które warto wypróbować, znajdziesz poniżej!

Przykładowy zestaw ćwiczeń rozciągających mięśnie do wykorzystania w domu

Do dyspozycji masz różne ćwiczenia rozciągające dla początkujących, które możesz wdrożyć do swoich treningów. Ważne jest, aby powtórzenia wykonywać sumiennie z dbałością o poprawność techniczną. Wśród ciekawych propozycji umożliwiających rozciągnięcie ciała wymienić można np.:

  • siedzenie na podłodze z wyprostowanymi nogami i plecami oraz pochylenie się w przód;
  • ćwiczenia z wykorzystaniem gum;
  • splatanie rąk za głową w siadzie skrzyżnym i opuszczanie głowy.

Warto pracować nad zwiększaniem ruchomości swojego ciała i starać się maksymalnie rozciągać. Należy jednak pamiętać, że nie można się przeciążać.

Ćwiczenia rozciągające dla początkujących a różne warianty skłonów

Skłony to proste ćwiczenia, które możesz wykonywać w pozycji stojącej lub siedzącej. Masz do dyspozycji różne ich odmiany. Sprawdź jeden z podstawowych wariantów.

  1. Stań z wyprostowanym kręgosłupem i nogami na szerokość bioder.
  2. Następnie pochyl się do przodu i próbuj dotknąć palcami podłogi.

W opcji skośnej dążysz do dotknięcia palców jednej, a później drugiej stopy. Możesz wypróbować także skłony boczne.

  1. Stajesz w rozkroku na szerokość barków, ściągasz łopatki, a ręce trzymasz na biodrach.
  2. Unosisz prawą rękę nad głowę i wyginasz się w lewy bok.
  3. Następnie dokonujesz zamiany.

Stretching dla początkujących – jak rozciągać mięśnie pleców?

Koci grzbiet jest ćwiczeniem, które umożliwia rozciąganie, a jednocześnie pozwala na rozluźnienie mięśni pleców. Jest bardzo proste do wykonania. Wystarczy ustawić się w pozycji klęku podpartego i naprzemiennie wyginać kręgosłup do góry, a następnie w dół. Nie należy jednak robić tego ćwiczenia zbyt szybko.

Trening w domu a akcesoria – co warto mieć? Sprawdź wskazówki!

Jeśli chcesz wykonywać ćwiczenia rozciągające dla początkujących w domu, warto zaopatrzyć się w przydatne akcesoria. W sklepach Decathlon znajdziesz:

  • gumy do ćwiczeń;
  • taśmy treningowe;
  • maty;
  • odzież i obuwie sportowe.

Przeanalizuj swój plan treningowy, aby ustalić, co może być ci potrzebne podczas aktywności fizycznej.

Zarówno dla tych, którym zależy na pracy nad elastycznością ciała, jak i dla osób szukających ciekawego sposobu na zakończenie ogólnego treningu ćwiczenia rozciągające mogą być świetnym pomysłem. Z kolei dla tych, którzy cenią sobie intensywny wysiłek i chcą skupiać się na modelowaniu sylwetki oraz wytrzymałości, interesującą opcję stanowić może tabata. Ćwiczenia dla początkujących są tutaj bardzo angażujące. Dla wielbicieli dość lekkich aktywności przydatnym rozwiązaniem może być natomiast świeca – ćwiczenia tego rodzaju można wykonywać z rozmaitymi modyfikacjami.


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *