Ćwiczenia

Ćwiczenia z gumą na uda. Jak je wykonywać i czemu warto je wdrożyć do planu treningowego?

ćwiczenia z gumą na uda

Nie ulega wątpliwości, że uda są istotnym elementem całokształtu sylwetki, dlatego też wielu osobom zależy na ich modelowaniu. Ćwiczenia z gumą na uda możesz wykonywać w zaciszu swojego domu! Sprawdź przykładowe propozycje takich aktywności!

Jeżeli chcesz pracować nad smukłością swoich nóg, ćwiczenia z gumą na uda okazać się mogą bardzo ciekawym rozwiązaniem. Taka forma aktywności może się świetnie sprawdzić w przypadku osób, które cenią sobie treningi w domowym zaciszu. Z pewnością warto uwzględnić taką aktywność ruchową w swoim planie treningowym. Choć nie jest ona skomplikowana, nie oznacza to, że nie wymaga wysiłku. Gumy stawiają bowiem opór. Jest to niejednokrotnie efektywny sposób na wykorzystywanie swojego czasu wolnego. Wypróbuj przykładowe ćwiczenia w tym zakresie!

Jakie ćwiczenia z gumą na uda możesz robić w swoim domu?

Ćwiczenia z gumą na uda są dosyć proste. Jedną z propozycji jest tutaj naprzemienne rozkładanie i łączenie ud z gumą pod kolanami. Rób to, gdy siedzisz z udami równoległymi do podłoża i kolanami zgiętymi pod kątem prostym. Przydatne mogą być też wykroki z gumą nad kolanami, w których wykonanie ruchu jest utrudnione ze względu na opór. Kolejną opcją jest unoszenie nóg na przemian w bok, gdy stoisz, opierając się o ścianę, a guma obejmuje obie kończyny. Dodatkowo możesz robić przysiady z gumą powyżej kolan lub też zaczepioną na karku, przechodzącą z przodu przez ramiona i przytrzymywaną stopami.

Przygotowanie do treningu z wykorzystaniem gum

Do aktywności w domu warto się odpowiednio przygotować. W sklepach Decathlon można znaleźć:

  • maty do ćwiczeń;
  • bidony na wodę;
  • odzież i obuwie sportowe;
  • gumy i taśmy do ćwiczeń.

Jeżeli planujesz ćwiczenia z gumą na uda, zastanów się dobrze nad dopasowaniem liczby powtórzeń do swoich możliwości.

Trening ukierunkowany na smukłe uda może się świetnie sprawdzić i być ciekawym sposobem na wykorzystywanie wolnego czasu. Pamiętaj o tym, aby starannie dobierać ćwiczenia z uwzględnieniem swoich preferencji oraz potrzeb.


Może Cię także zainteresować:
Magdalena Pawłowska
Studentka AWF, od czasów szkolnych zakochana w lekkoatletyce. Uwielbia przede wszystkim bieganie w plenerze, ale nie zapomina też o treningach na siłowni (szczególnie zimą). W wolnej chwili lubi oglądać filmy i spotykać się z przyjaciółmi.

    Leave feedback about this

    • Quality
    • Price
    • Service

    PROS

    +
    Add Field

    CONS

    +
    Add Field
    Choose Image
    Choose Video