Ćwiczenia

Ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu, czyli trening dla każdego

Ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu

Efektywne ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu powinny aktywizować jak najwięcej partii ciała. Często określa się je mianem wielostawowych – ale to tylko jedna z wielu możliwości. Sprawdź, jak poprawiać sprawność i kondycję w dowolnej chwili!

Zdrowy, sportowy tryb życia wymaga sumienności i regularności. Dodatkowe wyposażenie nie jest konieczne, ale zdecydowanie poszerza wachlarz możliwości treningowych. Do standardowych przysiadów, brzuszków czy pompek możesz dołożyć pracę z hantlami czy taśmami oporowymi. Kiedy skończysz ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu, nie zapomnij o rozciąganiu mięśni. Ewentualne zakwaszenie nie będzie tak odczuwalne, a do tego dojdzie efekt fizjoterapeutyczny. Trening, wykonywany 3–5 razy w tygodniu, nie powinien być krótszy niż 35–40 minut.

Ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu musisz poprzedzić solidną rozgrzewką

Nie podchodź do treningu jak do rywalizacji na rekordy. Skup się na sobie – liczy się twoje zdrowie i forma, a nie wydumany ranking użytkowników aplikacji. Jakie ćwiczenia w domu pozwalają na ogólny rozwój fizyczności? Twój plan treningowy może uwzględniać m.in.:

  • brzuszki;
  • deskę;
  • kołyskę;
  • przysiady;
  • pompki;
  • wymachy ramion;
  • wypady.

Choć dla wielu sportowców to zaledwie wstęp do właściwego treningu, i tak nie wykonują go z marszu. Bez względu na intensywność, zawartość zestawu czy liczbę serii i powtórzeń, musisz dobrze przygotować organizm do wysiłku fizycznego. Nawet podczas ćwiczeń ogólnorozwojowych w domu możesz doznać kontuzji. A to tylko utrudni i wydłuży pracę nad realizacją założonych przez ciebie celów. Polecamy następujące artykuły:

  • ćwiczenia na rozgrzewkę w domu;
  • ćwiczenia aerobowe w domu;
  • ćwiczenia w domu bez sprzętu.

Do ćwiczeń ogólnorozwojowych w domu możesz wykorzystać wiele przedmiotów

W treningu z obciążeniem naturalnie najlepiej sprawdzają się hantle i sztangielki z talerzami. Jednak nie ma żadnych przeciwwskazań, by na początkowym etapie zastąpić je butelkami z wodą albo książkami. Pamiętaj, by dodatkowy ciężar rozkładać równomiernie! Jeśli podniesiesz kettle’a X razy jedną ręką, po chwili przerwy zrób drugą to samo. W końcu ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu mają na celu harmonijną, kompleksową poprawę parametrów fizycznych. W ramach przygotowań zajrzyj do Decathlonu, gdzie znajdziesz jeszcze:

  • maty do ćwiczeń;
  • odzież i buty fitness;
  • taśmy, gumy oporowe;
  • piłki gimnastyczne;
  • bosu i platformy do ćwiczeń.

Jak wspominaliśmy wyżej, dzięki ćwiczeniom ogólnorozwojowym w domu zbudujesz solidną podstawę do treningów ukierunkowanych na konkretne cele. Przeczytaj te wpisy i sprawdź, co czeka na ciebie w kolejnych etapach przygody ze sportem:

  • ćwiczenia na biceps w domu;
  • ćwiczenia na mięśnie nóg w domu;
  • ćwiczenia z hantlami w domu;
  • ćwiczenia ze sztangą w domu.

Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.