Ćwiczenia

Ćwiczenia odchudzające w domu, czyli jak wstać z kanapy?

Ćwiczenia odchudzające w domu

Drogie karnety na siłownię to żadna wymówka – ćwiczenia odchudzające w domu możesz robić w każdej wolnej chwili. I nie potrzebujesz do tego zaawansowanego sprzętu fitness. Przekonaj się, jak poprawić formę i wrócić do optymalnej wagi!

Nie masz czasu na bieganie, jazdę na rowerze czy pływanie? Pamiętaj, że nie tylko zadania kondycyjne mogą ci pomóc. Trening siłowy również wymaga dostarczenia organizmowi energii. Spalanie tkanki tłuszczowej zaczyna się po ok. 15–20 minutach intensywnego wysiłku lub 30–40 min treningu aerobowego. Jeśli planujesz wykonywać ćwiczenia odchudzające w domu, musisz pilnować także swojej diety. Cudów nie ma – jeśli chcesz zejść z wagą, trzeba zadbać o ujemny bilans kaloryczny. Tylko wtedy organizm sięga po zgromadzone wcześniej zapasy.

Podstawowe ćwiczenia odchudzające w domu trzeba wykonywać regularnie

Nie ma sensu nadmiernie się forsować, ale nie możesz też odpuszczać przy pierwszych trudnościach. Organizm odwykły od wysiłku, obciążony niechcianym balastem będzie szybko wysyłał sygnały o zmęczeniu. Trzeba się przekraczać i przesuwać swoje granice, ale bez doprowadzania do urazów czy skrajnego wyczerpania. Przed ćwiczeniami odchudzającymi w domu zrób rozgrzewkę. Niektóre treningi wymagają wcześniejszego rozciągania. Im więcej partii ciała zaktywizujesz, tym lepiej. Przeczytaj również te artykuły:

  • ćwiczenia w domu;
  • ćwiczenia na rozgrzewkę w domu;
  • ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu;
  • ćwiczenia na mięśnie nóg w domu.

Podstawą zrzucania wagi na własną rękę są przysiady, brzuszki, skłony, wymachy, pompki, wypady i wyskoki. Posiadają wiele wersji – z dodatkowym obciążeniem, skrętami tułowia oraz innymi utrudnieniami. Jeśli nie chcesz zwiększać masy mięśniowej, postaw raczej na większą liczbę i szybkość wykonywanych powtórzeń niż długie, powolne serie z użyciem ciężarów. Na przykład, przysiady dzieli się na:

  • klasyczne;
  • bułgarskie
  • pulsacyjne;
  • półprzysiady;
  • sumo;
  • w wykroku;
  • z wyskokiem;
  • ze złączonymi stopami;
  • ze sztangą.

Akcesoria pomagające w ćwiczeniach odchudzających w domu

Nie musisz urządzać u siebie pełnowymiarowej siłowni, by skutecznie walczyć z nadwagą. Do realizacji wielu planów treningowych w zupełności wystarczy ci komplet odzieży i butów fitness. Ewentualnie możesz pomyśleć nad zakupem dodatkowego ubrania w mniejszym rozmiarze – zyskasz motywację na początek, a także strój sportowy na przyszłość. Jeśli potrzebujesz większego urozmaicenia oraz przyrządów do ćwiczeń odchudzających w domu, sprawdź ofertę Decathlonu. W sklepach marki znajdziesz:

  • liczne akcesoria treningowe, w tym:
    • uchwyty do pompek;
    • przyrządy do ćwiczeń brzucha;
    • bosu i platformy równoważne.
  • sprzęt do treningu siłowego;
  • odżywki, suplementy diety i zdrową żywność.

Waga nie spadnie sama z siebie. Najtrudniej zacząć, ale wytrwanie w postanowieniu poprawy formy fizycznej wcale nie będzie prostsze. Jeżeli trudno ci wykonywać ćwiczenia odchudzające w domu, samotnie, może warto poszukać towarzystwa osób, które mają podobne cele? Dodatkowe informacje znajdziesz w poniższych wpisach:

  • ćwiczenia na spalanie tłuszczu w domu;
  • ćwiczenia aerobowe w domu;
  • ćwiczenia siłowe w domu;
  • ćwiczenia z hantlami w domu.

Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *