Ćwiczenia

Wzmocnij swój brzuch – najlepsze ćwiczenia na wzmocnienie mięśni brzucha

ćwiczenia na wzmocnienie mięśni brzucha

Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni brzucha to doskonały sposób na wymodelowanie tej części ciała. Dzięki nim twój brzuch będzie płaski i uwidoczni się na nim zarys mięśni. Jeżeli chcesz wiedzieć, co ćwiczyć, aby wzmocnić brzuch, koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Mięśnie brzucha razem tworzą ścianę, która ma bardzo wiele funkcji. Wytrenowane mięśnie brzucha istotnie wpływają na twoje zdolności ruchowe. Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni głębokich brzucha i kręgosłupa naprawdę warto wykonywać, bo dzięki nim nie tylko uwydatnisz mięśnie, lecz także sprawisz, że codzienne czynności nie będą ci sprawiały już żadnej trudności. Jeżeli chcesz ćwiczyć mięśnie brzucha, to wcale nie musisz chodzić na siłownie. Wystarczy ci regularny trening w domu. Zobacz, jak ćwiczyć, aby wzmocnić mięśnie brzucha!

Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni brzucha – jakie wykonywać?

Rozwinięte mięśnie brzucha wpływają na twoje zdolności ruchowe, co oznacza, że:

  • pomagają w utrzymywaniu wyprostowanej sylwetki;
  • wpływają na funkcje mowy i oddychania;
  • ułatwiają wykonywanie ruchów;
  • osłaniają organy wewnętrzne oraz żebra.

Oprócz zalet czysto funkcjonalnych, ćwiczenia na wzmocnienie brzucha mają także nie mniej istotny walor. Wpłyną również na estetykę twojego wyglądu. Uwidoczniony zarys mięśni to powód do dumy! Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze ćwiczenia na mięśnie brzucha

Klasyczne brzuszki

Na pewno znasz to ćwiczenie. 

  1. Wystarczy położyć się na plecach i zgiąć nogi w kolanach. 
  2. Stopy oprzyj o podłodze, a dłonie umieść za głową. 
  3. Następnie musisz wykonywać wznosy tułowia. 
  4. Pamiętaj, żeby twoje mięśnie pracowały. 
  5. Nie przyciągaj brody do klatki piersiowej, musi ona znajdować się cały czas w jednym miejscu. 

Staraj się też, aby dolny odcinek pleców dotykał podłoża, kiedy wracasz do pozycji wyjściowej.

Brzuszki połączone z nożycami

  1. Połóż się na plecach. 
  2. Wyprostuj nogi i wznieś je do góry. 
  3. Ręce trzymaj za głową, a łopatki rozstaw możliwie szeroko.
  4. Oderwij łopatki od podłogi, napnij mięśnie brzucha, a nogami zrób pionowe nożyce. 

Podczas wykonywania tego ćwiczenia pamiętaj, że musisz mieć ściągnięte palce u stóp.

Brzuszki połączone z wymachami

  1. Połóż się na plecach. 
  2. Nogi ugnij w kolanach, unieś je tak, by znajdowały się na wysokości bioder. 
  3. Dłonie trzymaj splecione za głową. 
  4. Naprzemiennie zbliżaj łokcie do prawego kolana i jednocześnie prostuj drugą nogę.

To bardzo dobre ćwiczenie na wzmocnienie mięśni brzucha. Pamiętaj jednak, by twoje mięśnie pracowały podczas jego wykonywania, trzymaj je więc napięte.

Brzuszki naprzemienne

  1. Przyjmij pozycję leżącą. 
  2. Prawą stopę załóż na lewe kolano. 
  3. Podczas ćwiczenia cały czas miej napięte mięśnie i przyciągaj lewy łokieć do brzucha. 

Potem wykonaj to samo ćwiczenie, ale z prawym łokciem i lewą nogą. Nie staraj się bardzo wysoko podnosić tułowia, ale pracuj brzuchem.

Sprzęt do ćwiczeń na wzmocnienie mięśni brzucha – czego będziesz potrzebował?

Ćwiczenia możesz wykonywać w domu, dlatego przyda ci się mata do ćwiczeń. Dodatkowo możesz kupić także odzież sportową, w której wygodnie będzie ci się ćwiczyło, a także skarpety sportowe. Wszystkie powyższe produkty znajdziesz w sklepie Decathlon, który oferuje wysokiej jakości sprzęt dla sportowców.

Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni brzucha pomogą ci wymodelować sylwetkę. Dzięki nim twoje mięśnie brzucha staną się widoczne, a ty będziesz czuł się zdecydowanie lepiej! Ćwiczenia wzmacniające brzuch mają praktycznie same zalety!


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *