Trening

Co jeść przed treningiem? Propozycje prostych posiłków

co jeść przed treningiem

Jeśli chcesz regularnie podejmować aktywność fizyczną, warto pamiętać o tym, aby przed ćwiczeniami zjeść posiłek. Co jeść przed treningiem, aby dostarczyć organizmowi substancji odżywczych? Sprawdź, jak zadbać, by posiłek jest lekki i zbilansowany.

Jeżeli chcesz regularnie trenować i pracować nad swoją sylwetką, kondycją i siłą mięśniową, pamiętaj o zróżnicowanych, a jednocześnie zbilansowanych posiłkach. Monitoruj substancje, które spożywasz, a także rozwijaj swoją wiedzę na temat ich ewentualnego wpływu na twój organizm. Zarówno tłuszcze, jak i glikogen, oraz węglowodany mają spore znaczenie w diecie. Niezbędna jest tutaj kompleksowa analiza jadłospisu, aby aktywność fizyczna była jak najbardziej efektywna. Jeżeli nie wiesz, w jaki sposób opracować skład swoich posiłków, możesz zapytać o poradę dietetyka. Najpierw jednak poznaj podstawowe informacje o tym, co jeść przed treningiem!

Co jeść przed treningiem? Podstawowe informacje

Posiłek przedtreningowy powinien być dopasowany do indywidualnych potrzeb i preferencji. Warto przyrządzić sobie coś smacznego, co sprawi przyjemność, jednak trzeba mieć na uwadze kilka zasad.

  1. Nie należy się objadać, ponieważ może to prowadzić do uczucia zmęczenia i mniejszej ochoty na trening.
  2. Jedzenie przed ćwiczeniami powinno więc być lekkie.
  3. Pamiętaj, że organizm może nieco inaczej reagować na poszczególne składniki, więc sprawdzaj, jaka będzie jego reakcja na zjedzony posiłek przedtreningowy.
  4. Warto obserwować chęć do ćwiczeń oraz wydajność podczas treningu po zjedzeniu określonych produktów.

Posiłek przed treningiem a węglowodany – co jest ważne?

Porcje i sam rodzaj posiłku powinny być uzależnione od tego, na jaką intensywność treningu stawiasz. Żywienie jest kompleksowym zagadnieniem, w którym pod uwagę trzeba brać szereg czynników. Jeżeli chcesz wykonywać mało angażujące ćwiczenia aerobowe, możesz robić to nawet na czczo. Jeśli zaś planujesz wymagający trening siłowy, dobrze jest zadbać o dostarczenie organizmowi odpowiednio skomponowanych substancji odżywczych. Jak więc widać, istnieje tutaj szereg zagadnień, które warto gruntownie przeanalizować. Zastanów się więc nad tym, jak wygląda twój plan treningowy.

Kasza, banany, glukoza i węglowodany złożone – co możesz wykorzystać?

Jeśli planujesz dietę, zastanawiając się, co jeść przed treningiem, musisz wiedzieć, że istotnym punktem przedtreningowego jadłospisu są produkty pełnoziarniste. Włącz do diety:

  • pieczywo;
  • makaron;
  • kasze.

Do smacznych, a jednocześnie prostych i dość szybkich w przygotowaniu posiłków należą również:

  • owsianka lub jogurt naturalny z owocami;
  • kanapki;
  • pełnoziarniste naleśniki z owocami lub warzywami;
  • twarożek z dodatkiem rzodkiewki, pomidora lub papryki.

Do dyspozycji masz całkiem sporo możliwości. Ważne, aby posiłek był lekki, a twój organizm miał czas strawić przyjęty pokarm.

Przekąska przed treningiem a indeks glikemiczny – na co zwrócić uwagę?

Indeks glikemiczny ma bardzo duże znaczenie podczas komponowania posiłku przed treningiem. Produkty, w których jest on wysoki, podnoszą poziom cukru we krwi, który później gwałtownie spada i przyczynia się do uczucia zmęczenia. Jeśli jednak wybierzesz produkty o niskim indeksie, wahania poziomu cukru nie będą tak duże, więc będą odpowiednie przed treningiem. Do takich posiłków należą między innymi:

  • płatki owsiane;
  • chleb żytni;
  • otręby;
  • pomidory;
  • brokuły;
  • brzoskwinie;
  • jabłka.

To tylko niektóre z propozycji. Możesz więc tworzyć ciekawe kompozycje z takimi składnikami podczas przygotowywania posiłku przedtreningowego.

W jaki sposób opracowywać zbilansowane i pełnowartościowe posiłki?

Co jeść przed treningiem, aby przygotowywane posiłki były pełnowartościowe? Skomponowanie jadłospisu może okazać się sporym wyzwaniem. Ważna jest tutaj bowiem wiedza na temat zawartości składników odżywczych w poszczególnych produktach. Jeżeli nie masz odpowiedniego zasobu informacji w tym obszarze, powinieneś ich szukać. Wartość kaloryczna i odżywcza, a także właściwe proporcje to podstawa. Ważne jest bowiem nie tylko to, co jesz, lecz także to, w jakiej ilości i połączeniu z innymi produktami.

Przygotowania do treningu a kompletowanie potrzebnego wyposażenia

Osoby, które planują regularną aktywność, powinny odpowiednio się przygotować do tego wyzwania. Jednym z istotnych czynników jest tutaj bez wątpienia wyposażenie. Sprzęt do ćwiczeń może być przydatny dla osób, które lubią urozmaicone treningi i chcą przeprowadzać je w domu. Warto kupić także różnego rodzaju akcesoria, które ułatwią ci regularną aktywność. W sklepach Decathlon można znaleźć:

  • gryfy i talerze do sztang;
  • hantle;
  • maty i gumy do ćwiczeń;
  • obuwie i odzież sportową;
  • bidony na wodę;
  • bieżnie;
  • orbitreki;
  • steppery;
  • rowerki stacjonarne.

Przeanalizuj swój plan treningowy, aby wiedzieć, które przyrządy będą niezbędne. Inne bowiem pozwalają rozwijać szybkość i wytrzymałość, a inne pomogą ci wzmocnić mięśnie i poprawić siłę.

Nie ulega wątpliwości, że aktywność fizyczna wymaga odpowiedniej organizacji także w kwestii diety. Trzeba mieć tutaj na uwadze, by posiłki były lekkie i zbilansowane. Wiesz już, co jeść przed treningiem – podstawa to produkty pełnoziarniste, które są lekkie, a jednocześnie zapewniają energię. Wybieraj także żywność o niskim indeksie glikemicznym, by uniknąć gwałtownych wzrostów i spadków poziomu cukru. Regularne ćwiczenia wymagają przygotowania odpowiedniego jadłospisu, jeśli oczekujesz, że okażą się skuteczne. W razie wszelkich wątpliwości poproś o poradę dietetyka, który dostosuje go do twojego treningu.


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *