Bieganie

Co jeść przed bieganiem, aby czuć się dobrze podczas treningu?

co jeść przed bieganiem

Dieta ma bardzo ważny wpływ na zdrowie i kondycję organizmu – nikogo nie trzeba o tym przekonywać. Co jeść przed bieganiem? Jak komponować posiłki, by mieć siłę do treningu i czuć się dobrze? Sprawdzamy!

Zastanawiasz się, co jeść przed bieganiem? Tak naprawdę wszystko zależy od tego, o jakiej porze dnia chcesz biegać. Wolisz bieganie rano czy wieczorem? Oczywiście nie możesz zacząć treningu na czczo, ale też nie wolno biegać z pełnym żołądkiem. Duże znaczenie ma nie tylko to, kiedy spożywasz posiłek, ale także jakie produkty. Dobrze skomponowana dieta to podstawa, niezależnie od tego, czy biegasz, czy uprawiasz inny sport. Czytaj dalej!

Jak powinien wyglądać posiłek przed bieganiem?

Co jeść przed bieganiem, aby spokojnie przetrwać trening, mieć siłę i nie zasłabnąć? Jeśli preferujesz treningi wieczorne, musisz zwracać uwagę na wszystko, co spożywasz w ciągu dnia, każdy posiłek ma znaczenie. Warto stosować się do podstawowych zasad zdrowego odżywiania, czyli jeść regularne, częstsze i mniejsze porcje (co 3–4 godziny). 

Zacznij od obfitego i pożywnego śniadania, które organizm spokojnie strawi do wieczora. Najlepiej zjeść pierwszy posiłek w ciągu godziny po przebudzeniu. Możesz pozwolić sobie na potrawę bogatą w węglowodany. Ostatni posiłek przed bieganiem wieczornym zjedz 2-4 godziny wcześniej. Pamiętaj, że bieganie po jedzeniu nie jest zdrowe! 

Co jeść przed bieganiem rano? 

Wiele osób preferuje bieganie rano na czczo. Warto jednak wcześniej coś przekąsić. Dobrym wyborem będzie kanapka z miodem, masłem orzechowym i dżemem. Możesz także sięgnąć po owoce np. banany. Możesz także jeść:

  • owoce suszone;
  • płatki zbożowe z jogurtem, miodem;
  • batonik energetyczny;
  • ciastka wielozbożowe.
Sprawdź!
Sport i pogoda. Czy bieganie w deszczu to dobry pomysł?

Trening wymaga przygotowań – zarówno bieganie na bieżni, jak i w terenie. Musisz zadbać o wygodny strój, buty, bidon (odzież, sprzęt i akcesoria do biegania znajdziesz w sklepach Decathlon) i wartościowy posiłek przed bieganiem.

Co jeść przed bieganiem? Pełnowartościowe posiłki

Jeśli zależy ci na pełnowartościowym, obfitym posiłku przed bieganiem, spożyj go 2–4 godziny przed planowanym treningiem. Znasz swój organizm najlepiej i wiesz, jaki odstęp czasowy będzie najodpowiedniejszy. Poniżej znajdziesz przykłady potraw, które możesz wprowadzić do menu:

  • spaghetti z warzywami, serem, sosem pomidorowym;
  • ryż z kurczakiem i warzywami;
  • duszone mięso z warzywami;
  • sałatka ryżowa;
  • tortilla z kurczakiem, serem i sałatą;
  • placki z jabłkiem. 

Warto też zwrócić uwagę na produkty, z których lepiej zrezygnować przed bieganiem. Wśród nich znajduje się żywność przetworzona (z dodatkiem polepszaczy, konserwantów itp.), popularne fast foody, słodycze, napoje energetyczne i zbyt tłuste potrawy. 

Wiesz już, co jeść przed bieganiem. Zarówno bieganie z pustym, jak i pełnym żołądkiem nie jest zdrowe i nie wpłynie pozytywnie na jakość treningu. Jeśli chcesz osiągnąć efekty, pamiętaj, że oprócz ćwiczeń ważna jest właściwa dieta!


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *