Trening

Trening fitness w domu czy na siłowni? Sprawdź przykładowe ćwiczenia!

trening fitness

Jeżeli chcesz zacząć regularnie się ruszać, do dyspozycji masz naprawdę wiele możliwości. Ćwiczenia możesz wykonywać zarówno w domu, jak i w klubie. Sprawdź pomysły na trening fitness!

Systematyczny wysiłek fizyczny możesz wykorzystać do spalania tkanki tłuszczowej, modelowania sylwetki, czy też pracy nad siłą mięśni oraz kondycją. Ważne jest, aby znaleźć formę ruchu dopasowaną do wyznaczonych celów i swoich osobistych preferencji, a także do własnego zapotrzebowania. Z pewnością trzeba wykazać się tutaj skrupulatnością i starannie opracować zestaw ćwiczeń. Przydatny może być również odpowiedni sprzęt. Zastanów się nad tym, jakiego rodzaju treningi cię interesują. Sprawdź przydatne informacje, które możesz wykorzystać, planując trening fitness!

Aktywność sportowa w klubie fitness – jakie ma zalety?

Dla tych, którzy chcą zrobić rozeznanie w tematyce fitness, świetnym rozwiązaniem może okazać się wizyta na siłowni. Nawet jeśli docelowo planujesz ćwiczyć w zaciszu swojego domu, przebywanie w klubie może być dla ciebie źródłem szeregu przydatnych informacji. Systematyczne wizyty w takich miejscach mogą być ciekawym sposobem na spędzanie czasu wolnego i niejednokrotnie świetną okazją do poznawania nowych osób oraz dzielenia się z nimi swoimi doświadczeniami. Ponadto w wielu przypadkach do dyspozycji zainteresowanych są tam treningi fitness w grupie. W klubie dostępne są też różnorodne sprzęty.

Trening fitness w domu – jakie ma zalety?

Są osoby, które chcą odbywać swój trening fitness w skupieniu i ciszy lub w towarzystwie ulubionej muzyki. Niejednokrotnie peszą je spojrzenia innych. W takich przypadkach świetną opcją może okazać się trenowanie w domu. W swojej przestrzeni można czuć się swobodnie i koncentrować się na poszczególnych ruchach, co z pewnością jest bardzo ważne. W ten sposób ćwiczenia stają się swego rodzaju celebracją chwili dla siebie w natłoku codziennych obowiązków. Wówczas samodzielnie i całkowicie niezależnie decydujesz o podejmowanych działaniach. Ponadto jest to wygodna opcja od strony organizacyjnej.

Jak zdecydować, gdzie podejmować aktywność?

Każdy powinien samodzielnie zastanowić się nad tym, jakie są jego preferencje dotyczące wysiłku fizycznego. Możesz bowiem zdecydować się na wizyty w klubie, ćwiczenia w domu, czy też na ruch na dworze lub na pływalni. Zakres dostępnych rozwiązań jest tutaj naprawdę obszerny, dlatego też – jeśli tylko masz ochotę – możesz spróbować różnorodnych opcji i na tej podstawie wyrabiać sobie własny pogląd na ich temat. Dzięki temu, że możesz skorzystać z szerokiego spektrum propozycji, masz również możliwość przeprowadzania urozmaiconych treningów. Może być to istotne dla tych, którzy szybko się nudzą.

Urozmaicony ruch w domu – czy to możliwe i jak to zrobić?

Istnieje wiele różnorodnych rodzajów treningów, które możesz przeprowadzać w swoim domowym zaciszu. Do tej pory powstało mnóstwo odmian ćwiczeń. We własnej przestrzeni możesz robić między innymi:

  • stretching;
  • pilates;
  • interwały;
  • cardio.

Możesz trenować różnorodne partie mięśni takie jak brzuch, pośladki, czy też uda. Ważne jest to, aby odpowiednio dopasować wykonywane ćwiczenia do swoich założeń. Trzeba więc zastanowić się nad tym, czy chce się postawić na intensywny ruch, czy też może na niezbyt angażujące jego formy. Należy też pomyśleć o własnych możliwościach kondycyjnych dotyczących wysiłku.

O czym należy pamiętać, układając swój plan treningowy?

Choć może się wydawać, że opracowanie planu treningowego dopasowanego do swojego zapotrzebowania to proste zadanie, w rzeczywistości może to być spore wyzwanie. Warto rozwijać swoją wiedzę na temat poprawnej techniki wykonywania poszczególnych ruchów, a także tego, jakie grupy mięśni pracują podczas konkretnych zadań. Nie można przeciążać organizmu, dlatego należy odpowiednio dostosować liczbę powtórzeń do swoich możliwości. Oprócz tego dobrze jest ustalić, jak chcesz ukierunkować swój wysiłek. Możesz postawić na trening fitness ogólnorozwojowy lub też skupiający się na konkretnych partiach ciała.

Przykładowe ćwiczenia, które możesz robić w domu

W domu masz do dyspozycji szereg możliwości w zakresie treningu fitness. Możesz robić między innymi:

  • przysiady;
  • brzuszki;
  • podciągnięcia na drążku;
  • wykroki;
  • skręty tułowia;
  • skłony.

Ciekawą opcją może okazać się również skakanie na skakance, czy też po prostu wchodzenie po schodach. Świetne rozwiązanie stanowić może też trening fitness z wykorzystaniem przeznaczonych do tego urządzeń i akcesoriów. To od ciebie zależy, jak skompletujesz swoje wyposażenie, ponieważ możliwości w tym obszarze tematycznym są naprawdę bardzo rozbudowane, z czego warto zdawać sobie sprawę. Ważne jest, aby podejmować świadome decyzje.

Ruch poza domem – na co możesz się zdecydować?

Jeżeli chcesz systematycznie lub też okazjonalnie wyjść z domu w celu pracy nad swoimi mięśniami, interesującą opcją może być ruch na zewnątrz taki jak bieganie, trucht, czy nawet marsz. Poza tym na powietrzu również dostępna jest przestrzeń, w której można robić przysiady, czy też skakać na skakance. Przebywanie na łonie natury może być tutaj z pewnością w wielu przypadkach bardzo przyjemnym doświadczeniem, a także okazją do oderwania się od codziennych obowiązków i delikatnej zmiany otoczenia. Warto więc przeanalizować takie rozwiązanie.

Regularne ćwiczenia w domu – jak się do nich przygotować?

Dobrze jest zastanowić się nad tym, jakie akcesoria mogą być potrzebne, jeśli chodzi o trening fitness w domu. Wysiłek powinien być dokładnie zaplanowany, a różnego rodzaju przyrządy mogą być pomocne i pozwalają na jego urozmaicenie. W sklepach Decathlon można znaleźć:

  • rowerki stacjonarne;
  • orbitreki;
  • steppery;
  • bieżnie;
  • hantle;
  • talerze i gryfy do sztang;
  • gumy.

Do dyspozycji osób zainteresowanych jest wiele rozmaitych opcji, dlatego też warto umiejętnie wykorzystać tę różnorodność i jej ogromny potencjał.

Wiesz już, jak powinien wyglądać trening fitness. Organizacja intensywnego oraz efektywnego treningu jest nieraz z pewnością wymagającym zadaniem, do którego dobrze jest jednak podejść kompleksowo i z rozsądkiem. Trzeba uważnie zweryfikować swoje zapotrzebowanie na urządzenia oraz akcesoria, a także określić, jakie działania chce się podejmować. Bardzo istotnym czynnikiem jest tutaj również dbałość o własną motywację do realizacji postawionych przed sobą celów.


Może Cię także zainteresować:
Magdalena Pawłowska
Studentka AWF, od czasów szkolnych zakochana w lekkoatletyce. Uwielbia przede wszystkim bieganie w plenerze, ale nie zapomina też o treningach na siłowni (szczególnie zimą). W wolnej chwili lubi oglądać filmy i spotykać się z przyjaciółmi.

    Leave feedback about this

    • Quality
    • Price
    • Service

    PROS

    +
    Add Field

    CONS

    +
    Add Field
    Choose Image
    Choose Video