Trening

Kreatyna przed czy po treningu? Kiedy najlepiej ją brać?

kreatyna przed czy po treningu

Podczas intensywnych treningów siłowych wytwarzane są hormony anaboliczne, które mają wpływ na budowanie masy mięśniowej, na czym zależy wielu ćwiczącym. Niejednokrotnie aktywne osoby stosują suplementację. Kreatyna przed czy po treningu? Podpowiadamy!

Kreatyna jest popularnym suplementem diety, który jest dosyć często wykorzystywany przez sportowców i osoby systematycznie trenujące. Mnóstwo ludzi nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, czym ona właściwie jest. Ci, którzy decydują się na regularne ćwiczenia, powinni zwracać uwagę na substancje dostarczane swojemu organizmowi. Znaczenie mają tu między innymi węglowodany, czy też aminokwasy. Istotne jest więc umiejętne planowanie zbilansowanych oraz pełnowartościowych posiłków. Suplementy są jedynie dodatkiem do całościowej diety. Kreatyna przed czy po treningu? Sprawdź przydatne informacje!

Czym jest kreatyna i dlaczego wiele aktywnych fizycznie osób ją przyjmuje?

Kreatyna często występuje w postaci monohydratu, który jest dosyć popularnym rozwiązaniem wśród osób ćwiczących systematycznie. Ma ona bowiem wpływ na wydolność w czasie krótkich, aczkolwiek intensywnych treningów. Sprawia to, że może być ona bardzo przydatną opcją dla tych, którzy stawiają na mocne zaangażowanie swojego ciała podczas treningu. Niejednokrotnie wykonywanie powtórzeń wymaga sporego wysiłku. Ci, którzy chcą budować masę ciała i trenować mięśnie, często dają z siebie naprawdę wiele na siłowni, czy też w swojej przestrzeni domowej.

Plan treningowy, suplementacja a zbilansowana dieta – co trzeba wiedzieć?

Każda osoba decydująca się na regularną aktywność fizyczną powinna zdawać sobie sprawę z faktu, że suplementy nie zastępują pełnowartościowej i zbilansowanej diety. Dotyczy to zresztą również tych, którzy nie ruszają się systematycznie. Bardzo ważnym zagadnieniem jest umiejętne komponowanie swoich posiłków, dlatego też warto rozwijać swoją wiedzę w tym obszarze oraz interesować się kwestiami dotyczącymi składników odżywczych. Warto stawiać na różnorodność w odżywianiu i monitorować substancje, jakie dostarcza się swojemu organizmowi. To właśnie z jedzenia ciało czerpie energię do działania.

Kreatyna przed czy po treningu? Dowiedz się jak zażywać ten suplement diety!

Istnieje wiele teorii na temat tego, jak przyjmować kreatynę. Oczywiście, wszystko zależy od indywidualnie podejmowanych decyzji. Kreatyna przed czy po treningu? Niektórzy biorą ją rano, twierdząc, że wówczas dobrze się ona przyswaja i jest szybko wchłaniana przez organizm. Jest to jednak niewłaściwe podejście do sprawy. Kreatyna może się dobrze sprawdzić jako posiłek potreningowy i w ten właśnie sposób wykorzystuje ją wiele osób aktywnych fizycznie. Warto zastanowić się nad wprowadzeniem właśnie takiego harmonogramu jej spożywania.

Jak przyjmować kreatynę i jak ją dawkować?

To, ile kreatyny się zażywa, zależy od indywidualnych uwarunkowań. Znaczenie ma tutaj:

  • masa ciała;
  • intensywność treningów;
  • wybrana metoda przyjmowania.

Można bowiem wprowadzić kreatynę do swojego harmonogramu na okres od dwóch tygodni do nawet dwóch miesięcy. Od tego, przez jak długi czas planuje się stosowanie suplementu, zależy również ilość, w jakiej się go spożywa.

Aktywność fizyczna w domu lub na siłowni a odpowiednie przygotowanie

Osoby, które chcą regularnie podejmować wysiłek fizyczny w domu, czy też na siłowni powinny się do tego odpowiednio przygotować. Niejednokrotnie przydatne mogą okazać się tutaj różnego rodzaju akcesoria. Niektóre z nich można wykorzystać do urozmaicenia planu treningowego, inne natomiast przeznaczone są po prostu do wygodnego uprawiania sportu. W sklepach Decathlon możesz znaleźć:

  • maty do ćwiczeń;
  • odzież i obuwie sportowe;
  • hantle;
  • gumy do ćwiczeń;
  • talerze oraz gryfy do sztang;
  • bieżnie;
  • rowerki stacjonarne;
  • drążki do ćwiczeń;
  • maszyny do przysiadów.

Przeanalizuj dokładnie swoje potrzeby w tym obszarze.

Kreatyna przed czy po treningu? Najlepiej zażywać ją jako uzupełnienie posiłku potreningowego. Uprawianie sportu, czy też regularne przeprowadzanie treningów jest niejednokrotnie sporym wyzwaniem, które wymaga odpowiedzialnego podejścia oraz kompleksowego myślenia. Przy podejmowaniu decyzji dotyczących ćwiczeń, a także zagadnień z nimi związanych niezbędna jest świadomość własnych potrzeb.


Może Cię także zainteresować:
Magdalena Pawłowska
Studentka AWF, od czasów szkolnych zakochana w lekkoatletyce. Uwielbia przede wszystkim bieganie w plenerze, ale nie zapomina też o treningach na siłowni (szczególnie zimą). W wolnej chwili lubi oglądać filmy i spotykać się z przyjaciółmi.

    Leave feedback about this

    • Quality
    • Price
    • Service

    PROS

    +
    Add Field

    CONS

    +
    Add Field
    Choose Image
    Choose Video