Ćwiczenia

4 najlepsze ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha. Poznaj pomysły do wykorzystania podczas treningu skosów!

ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Istnieją różne ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha, które możesz wykonać w swoim domowym zaciszu. Do dyspozycji masz tutaj między innymi unoszenie bioder, czy też deskę boczną. Sprawdź 4 proste propozycje, które możesz wykorzystać podczas treningu!

Nie ulega wątpliwości, że ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha mogą okazać się bardzo przydatne w przypadku osób, które chcą pracować nad modelowaniem swojej sylwetki. Niejednokrotnie taki trening okazać się może również pomocny wtedy, gdy celem jest redukcja tkanki tłuszczowej na brzuchu. Zobacz 4 proste propozycje ćwiczeń, które możesz wygodnie wykonywać w domu!

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha – rowerek

Dla osób, które stawiają na mięśnie skośne brzucha, interesującą opcją okazać się może rowerek. Jest to dosyć prosty sposób na trenowanie wskazanych partii ciała. W pozycji leżącej należy umieścić ręce za głową, a nogi zgiąć w kolanach i unieść. Następnie trzeba zbliżać naprzemiennie zbliżać łokcie do przeciwległych kolan. Powinno się robić to dość szybko, a wraz z kolejnymi treningami pracować nad zwiększaniem tempa.

Przykładowe ćwiczenia na brzuch – plank boczny

Ze standardowej pozycji podporu na przedramionach obecnego w desce przejdź do jego bocznej wersji, którą jest plank bokiem. Podczas wykonywania tego ćwiczenia zwróć uwagę na poprawność techniczną. Należy pamiętać o:

  • złączeniu stóp;
  • utrzymywaniu jednej linii pomiędzy głową, tułowiem i nogami;
  • tym, aby nie oprzeć wolnej ręki o ziemię.

Deska boczna należy do wymagających aktywności, ponieważ do utrzymania pozycji niezbędny jest spory wysiłek. Na samym początku może być ci trudno wytrzymać 30 sekund, niemniej jednak z czasem może udać ci się pokonać przeciwności i nieco wydłużyć ten czas.

Płaski brzuch a skręt rosyjski, czyli russian twist

Bez wątpienia skręt rosyjski jest świetnym rozwiązaniem dla osób, którym potrzebne są ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha. Siedząc na podłodze, ugnij nogi w kolanach. Pamiętaj o tym, żeby utrzymywać prosty kręgosłup i opierać stopy o ziemię. Następnie odchylasz się delikatnie do tyłu, wyciągasz przed siebie wyprostowane ręce i w takiej pozycji wykonujesz skręty. Przez cały czas napinaj mięśnie brzucha. Nawet 10 powtórzeń robionych systematycznie może przynosić naprawdę interesujące efekty, ponieważ ćwiczenie angażuje mięśnie proste, skośne oraz poprzeczne brzucha.

Trening mięśni brzucha w domu a brzuszki bokiem

Ta wersja brzuszków polega na leżeniu bokiem ze złączonymi oraz ugiętymi nogami. Dotknij kolanem łokcia, a jednocześnie unieś nogi oraz tułów. Może to być niewątpliwie bardzo ciekawa i prosta do wykonania propozycja, jeśli chodzi o trening skosów. Bacznie obserwuj napięcie swoich mięśni.

Wykonywanie ćwiczeń a odpowiednie przygotowanie – co jest przydatne?

Odpowiednie przygotowanie do treningu brzucha jest bardzo ważnym zagadnieniem. Warto zaopatrzyć się w matę, na której można w wygodny sposób leżeć podczas ćwiczeń. Nie można zapominać o uzupełnianiu płynów w razie potrzeby. Dobrze jest mieć pod ręką wodę. Dodatkowo trzeba zadbać o to, aby odzież, którą mamy na sobie, była komfortowa, dopasowana do naszej sylwetki i dawała nam adekwatny do treningu zakres ruchu. W sklepach Decathlon możesz znaleźć:

  • bidony na wodę;
  • obuwie i odzież sportową;
  • maty do ćwiczeń.

Zastanów się nad swoimi potrzebami i skompletuj potrzebne wyposażenie.

Trening fitness możesz wykonywać zarówno w domu, jak i na siłowni. Wszystko zależy tu od twoich indywidualnych preferencji. Skośne mięśnie brzucha odgrywają bardzo ważną rolę z punktu widzenia modelowania sylwetki. To właśnie one kształtują naszą talię. Trening brzucha powinien być dobrze przemyślany. Spięcia brzucha, czy też skręty tułowia mogą się świetnie sprawdzić, gdy celem jest wzmocnienie mięśni. Zastanów się dokładnie nad swoimi celami i opracuj efektywny plan ćwiczeń. Systematyczna aktywność fizyczna może być źródłem rozrywki i inspiracji, a także sposobem na spędzanie czasu wolnego.


Może Cię także zainteresować:
Magdalena Pawłowska
Studentka AWF, od czasów szkolnych zakochana w lekkoatletyce. Uwielbia przede wszystkim bieganie w plenerze, ale nie zapomina też o treningach na siłowni (szczególnie zimą). W wolnej chwili lubi oglądać filmy i spotykać się z przyjaciółmi.

    Leave feedback about this

    • Quality
    • Price
    • Service

    PROS

    +
    Add Field

    CONS

    +
    Add Field
    Choose Image
    Choose Video