Odchudzanie

Jak schudnąć 5 kg w 2 tygodnie? Sprawdź skuteczne sposoby walki z nadwagą!

Jak schudnąć 5 kg w 2 tygodnie i czy jest to w ogóle możliwe? Na pewno trzeba się przygotować na

Czytaj więcej
Odchudzanie

Jak schudnąć 10 kg w 3 miesiące?

Zastanawiasz się, jak schudnąć 10 kg w 3 miesiące? To realny cel, który powinieneś osiągnąć dzięki regularnej diecie i ćwiczeniom.

Czytaj więcej
Odchudzanie

Jak szybko schudnąć 20 kg i uniknąć efektu jo-jo? Sposoby na zbędne kilogramy

Jak szybko schudnąć 20 kg? Walka z nadwagą nie jest łatwa, wymaga dużo cierpliwości i samozaparcia. Odchudzanie musi opierać się

Czytaj więcej
Odchudzanie

Jak schudnąć 15 kg? Dieta, ćwiczenia, zdrowe odchudzanie

Jak schudnąć 15 kg w tydzień, miesiąc, kwartał, pół roku czy rok? Na podobne pytania odpowiada wielu specjalistów. Takie rezultaty

Czytaj więcej
Odchudzanie

Jak schudnąć 3 kg w tydzień? Jadłospis i ćwiczenia

Wiele osób zastanawia się, jak schudnąć 3 kg w tydzień. Szybko schudnąć można przy wykorzystaniu odpowiedniego planu treningowego, to jednak

Czytaj więcej
Odchudzanie

Jak schudnąć 10 kg w miesiąc, czyli co jeść, jak ułożyć jadłospis i jak ćwiczyć?

Jak schudnąć 10 kg w miesiąc, a zarazem nie zrobić sobie krzywdy i nie martwić się efektem jo-jo? Jeśli chcesz

Czytaj więcej
Odchudzanie

Ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć 10 kg? Co i jak zrobić aby schudnąć 10 kg?

Ile trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć 10 kg? Takie pytanie zadaje wiele osób walczących z nadwagą. Aby proces przebiegał prawidłowo, a

Czytaj więcej
Odchudzanie

Jak schudnąć 2 kg w tydzień? Jaki jadłospis, ćwiczenia oraz dieta?

Jak schudnąć 2 kg w tydzień? Należy pamiętać, że nie istnieje cudowna dieta ani tabletki, ułatwiające odchudzanie. Aby osiągnąć cel,

Czytaj więcej
Budowa ciała

Skurcz izometryczny. Rodzaje skurczów mięśni i przykładowe ćwiczenia

Skurcz izometryczny to jeden z 3 rodzajów skurczów mięśni. Co warto wiedzieć o fazach ruchu mięśni? Jakie są efekty treningu

Czytaj więcej
Rozciąganie

Zestaw ćwiczeń rozciągających – stretching w domu

Jeśli chcesz pracować nad gibkością całego ciała w swojej przestrzeni domowej, stretching okazać się może bardzo praktycznym rozwiązaniem. Zobacz zestaw

Czytaj więcej
Budowa ciała

Mezomorfik, czyli osoba atletyczna z natury. Jak ją rozpoznać? 

Mezomorfik to przedstawiciel jednego z trzech typów sylwetki. Uchodzi za osobę o naturalnie atletycznej budowie ciała. Jakich ćwiczeń potrzebuje taka

Czytaj więcej
Skipy

Skip D – jak prawidłowo wykonywać nożyce lekkoatletyczne? 

Skip D jest jednym z najczęściej pomijanych, ale jednocześnie bardzo wartościowych skipów lekkoatletycznych. Na czym polega jego technika? Które mięśnie

Czytaj więcej
Skipy

Skipy – prosta droga do budowania siły biegowej. Jak wykonywać je poprawnie?

Skipy to ćwiczenia, które najczęściej stanowią element rozgrzewki przed biegiem. Ich zastosowanie jest jednak znacznie szersze, a zalety bardzo liczne.

Czytaj więcej
Skipy

Skip C – ćwiczenie lekkoatletyczne nie tylko na rozgrzewkę!

Skip C to jeden z podstawowych skipów lekkoatletycznych. Można wykonywać go zarówno w miejscu, jak i podczas biegu. Jakiej techniki

Czytaj więcej
Skipy

Skip B – opis ćwiczenia Skip B. Poznaj ćwiczenie budujące siłę biegową.

Skip B uchodzi za najtrudniejszy i najbardziej wyczerpujący ze wszystkich skipów. W jaki sposób go wykonywać, aby był efektywny i

Czytaj więcej
Bieganie

Bieganie zimą – jaka kurtka, buty, odzież do biegania zimą?

Bieganie zimą może być równie satysfakcjonujące, co podczas cieplejszych pór roku. Trzeba jednak myśleć o dobrym przygotowaniu się do treningów

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Tabata – ćwiczenia dla początkujących, które możesz wykonywać w swoim domu!

Sporym zainteresowaniem w dzisiejszych czasach cieszy się niewątpliwie tabata – ćwiczenia dla początkujących z tego obszaru możesz robić w swojej

Czytaj więcej
Budowa ciała

Ektomorfik, czyli kto? Poznaj dietę i ćwiczenia dla właścicieli tego typu sylwetki

Ektomorfik to osoba, która często staje się obiektem zazdrości. Jej przemiana materii jest bowiem naprawdę imponująca. Co wyróżnia ektomorficzny typ

Czytaj więcej
Rozciąganie

Ćwiczenia rozciągające dla początkujących – propozycje treningu

Ćwiczenia rozciągające dla początkujących mogą się świetnie sprawdzić w przypadku osób chcących pracować nad gibkością i zakresem ruchu stawów. Trening

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Świeca ćwiczenia – jak zrobić świecę czyli ćwiczenie gimnastyczne na brzuch?

Nie ulega wątpliwości, że dużym zainteresowaniem wśród osób aktywnych fizycznie cieszy się świeca. Ćwiczenia takie występują w rozmaitych odmianach. Mogą

Czytaj więcej
Trening

Jakie style pływackie są najlepsze do nauki pływania?

Najpopularniejsze style pływackie to żabka, kraul i styl grzbietowy. Czym różnią się od siebie? Które z nich są najlepsze dla

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na gibkość – jakie są? Ile ćwiczeń wykonywać 10 czy 3? Poznaj przykłady ćwiczeń w domu

Do swojego planu treningu w domu możesz wdrożyć ćwiczenia na gibkość, które są dość proste do wykonania, a jednocześnie angażujące.

Czytaj więcej
Trening

Morsowanie. Zalety kąpieli w lodowatej wodzie

Jakie korzyści płyną z morsowania? Zalety kąpieli w lodowatej wodzie to m.in. poprawa jędrności skóry i odporności organizmu na infekcje.

Czytaj więcej
Trening

Morsowanie – czym jest? Korzyści zdrowotne kąpieli w zimnej wodzie

Morsowanie ma z roku na rok coraz więcej zwolenników. Dlaczego ta intrygująca aktywność zyskuje na popularności? Na czym polega ta

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Zestaw do ćwiczeń w domu. Sprawdź, jaki sprzęt ułatwi ci domowy trening

Zestaw do ćwiczeń w domu nie musi zajmować dużo miejsca ani kosztować fortuny. Jeśli chcesz regularnie trenować, ale nie masz

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa. Jak pozbyć się bólu pleców?

Ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa pozwolą rozluźnić zesztywniałe mięśnie i przyniosą ulgę bolącym plecom. Jak je prawidłowo wykonywać? Jakie akcesoria ułatwią gimnastykę

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Jakie proste ćwiczenia możesz wykonać w swoim domu? Sprawdź!

Istnieją różnorodne proste ćwiczenia, które możesz z łatwością wykonywać w swojej domowej przestrzeni. Tego typu trening to bardzo wygodna opcja

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Jak schudnąć 5 kg w tydzień? Ćwiczenia na szybką utratę wagi. Sprawdź jak osiągnąć upragniony cel!

Nadprogramowe kilogramy to prawdziwa zmora zwłaszcza wtedy, gdy czeka Cię jakieś większe wydarzenie. Nie masz czasu na długotrwałe diety, ale

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Podciąganie na drążku – ćwiczenie, które naprawdę przynosi efekty

Kompleksowe rozwijanie górnej części ciała wymaga stosowania ćwiczeń, które jednocześnie wzmacniają pełen zestaw mięśni: powierzchownych, głębokich oraz stabilizatorów. Należy do

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na pelikany – jakie ćwiczenia na pelikany z hantlami?

Z pewnością nie chcesz, aby spod wystrzałowej sukienki czy T-shirtu wystawały wiszące, pozbawione elastyczności ramiona. Jest pewien sposób, który likwiduje

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na koślawe kolana – rehabilitacja i fizjoterapia

Koślawość kolan występuje coraz częściej zarówno u dzieci, jak i u dorosłych. Wada ta wymaga umiejętnej, najlepiej codziennej rehabilitacji. Poznaj

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Prawidłowo wykonana deska – stabilizacja, wzmocnienie i balans w ćwiczeniu plank

Istotą dobrego treningu jest odpowiednie dobranie ćwiczeń do poziomu siły i możliwości fizycznych. Deska, inaczej plank, zastępuje wiele trudniejszych technicznie

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na proste plecy – jak wzmocnić łopatki u dorosłych?

Regularnie wykonywane ćwiczenia na proste plecy pozwalają uporać się z bólem kręgosłupa oraz wzmacniają ciało. Zadbaj o stabilizację układu kostno-szkieletowego

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia z piłką lekarską – najlepsze ćwiczenia

Piłka lekarska może być używana indywidualnie lub w parze, zarówno w siłowni, jak i w domowym zaciszu. Z upływem lat

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia z piłką na brzuch – najlepsze ćwiczenia

Ćwiczenia z piłką fitness zwiększają tolerancję wysiłkową organizmu, wzmacniają i modelują ciało. To również jeden ze sprawdzonych sposobów na aktywację

Czytaj więcej
Rozgrzewka

Rozgrzewka przed treningiem – zastosuj prawidłowy schemat ćwiczeń

Bagatelizowanie przygotowania ciała do ruchu wiąże się z szeregiem niebezpiecznych konsekwencji. Dobra rozgrzewka to prosty sposób na rozciągnięcie mięśni i uelastycznienie

Czytaj więcej
Rozgrzewka

Gry i zabawy ruchowe czy tradycyjna rozgrzewka dla dzieci? Prawidłowe przygotowanie do sportu

Nasze myślenie o ruchu i ćwiczeniach fizycznych zmienia się wraz z wiekiem. Przekraczając pewną jego granicę, zaczynamy podchodzić do nich

Czytaj więcej
Trening

Tabata dla początkujących – jak ćwiczyć? Przykładowy trening

Tabata to trening interwałowy o dużej intensywności. Ten typ aktywności fizycznej jest bardzo wymagający, ponieważ bazuje na dynamicznych oraz szybkich

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na boczki i talię – skuteczne ćwiczenia, które zrobisz w domu

Talia osy to marzenie wielu kobiet. Jednak mięśnie boczne brzucha ćwiczą także mężczyźni, dbając w ten sposób o wyrzeźbioną sylwetkę.

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na łydki – jak mieć szczupłe łydki? Ćwicz mięśnie łydek w domu!

Mięśnie łydek są niestety dość często pomijane podczas treningu. Praca nad nimi pozwala jednak zbudować wysportowaną i proporcjonalną sylwetkę. Wystarczy

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia z piłką dla dzieci – trening w formie zabawy

W pracy nad rozwojem sensorycznym i motorycznym dziecka w każdym wieku ważną rolę odgrywa aktywność z użyciem piłki, która łączy

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na przedramiona – jak efektywnie trenować przedramiona?

Prawidłowo rozbudowane przedramiona gwarantują poprawną pozycję sylwetki oraz pozwalają na większe osiągi w sportach siłowych skupionych wokół pracy z ciężarem.

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia odchudzające – jakie ćwiczenia będą najlepsze na zmniejszenie tkanki tłuszczowej?

Wzrost zainteresowania ćwiczeniami wyszczuplającymi można zauważyć szczególnie w okresie przedwakacyjnym, kiedy otwiera się sezon na odchudzanie last minute. Aby zadbać

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na kaptury – dobre ćwiczenia na kaptury w domu i na siłowni

Budowa proporcjonalnej sylwetki wymaga treningu wszystkich partii ciała. Jedną z nich są kaptury, czyli mięśnie odpowiadające za wygląd pleców. Ich

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na podbródek – jak się pozbyć drugiego podbródka? Jak mieć szybkie efekty?

Drugi podbródek może pojawić się u każdego, niezależnie od wieku, masy ciała i płci. Jest to więc powszechny problem wśród

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia ogólnorozwojowe – zestaw i przykłady ćwiczeń ogólnorozwojowych

Trening ogólnorozwojowy może wykonywać każdy, niezależnie od wieku czy poziomu zaawansowania. Jest to rodzaj aktywności fizycznej, pozwalający wzmocnić wszystkie grupy

Czytaj więcej
Rozgrzewka

Rozgrzewka przed treningiem siłowym – jak zrobić rozgrzewkę na siłowni?

Prawidłowa, dynamiczna rozgrzewka przed treningiem siłowym pozwoli Ci zminimalizować ryzyko urazów i kontuzji. Skorzystaj ze sprawdzonych zestawów ćwiczeń, które rozgrzeją

Czytaj więcej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na brzuch i boczki dla początkujących – zestaw dobrych ćwiczeń na brzuch i boczki

Mnóstwo osób marzy o szczupłym i wysportowanym brzuchu. Osobom, które na co dzień trenują na siłowni, pomysłów na ćwiczenia raczej

Czytaj więcej
Trening

Tabata ćwiczenie – co to jest? Jak wykonać poprawny trening z odpowiednimi ćwiczeniami?

Tabata to aktywność fizyczna o bardzo dużej intensywności. Chociaż ten interwałowy trening trwa bardzo krótko, to jest naprawdę wymagający pod

Czytaj więcej
Odchudzanie

Jak wysmuklić łydki? Ćwiczenia na wyszczuplanie i odchudzanie łydek.

Regularne ćwiczenia to skuteczny sposób na wyrzeźbienie sylwetki od nóg aż po linię ramion. Jednak nie każdą partię mięśni wyrabia

Czytaj więcej