Ćwiczenia

Najlepsze ćwiczenia z hantlami na brzuch – zobacz nasze propozycje

ćwiczenia z hantlami na brzuch

Jeśli chcesz wykonywać ćwiczenia z hantlami na brzuch, starannie ułóż plan treningowy. Aktywność z ciężarkami może być świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą angażować różne partie ciała. Zobacz pomysły, które możesz wykorzystać w zaciszu swojego domu!

Nie ulega wątpliwości, że ćwiczenia z hantlami na brzuch są niejednokrotnie bardzo intensywne, ale to przekłada się na ich efektywność. Nie brakuje takich, które możesz w łatwy sposób wykonać w domu! Trening z wykorzystaniem obciążenia to świetna opcja na zagospodarowanie czasu wolnego, a także modelowanie sylwetki. Bardzo ważne jest, aby kontrolować poprawność wykonywania powtórzeń oraz wdechy i wydechy. Podczas treningu należy także wykazać się dbałością o szczegóły techniczne. Sprawdź, jak ukierunkować swoją aktywność fizyczną na pracę nad mięśniami brzucha!

Ćwiczenia z hantlami na brzuch i pośladki – przysiady

Wskazane ćwiczenia są bardzo popularną formą ruchu, która może ci przynieść szereg korzyści. Wpływają one na:

  • uda;
  • pośladki;
  • łydki;
  • brzuch.

Przy pomocy hantli możesz urozmaicić klasyczną wersję wspomnianej aktywności.

  1. Stań prosto, trzymając akcesoria z rękami wzdłuż tułowia.
  2. Później z łokciami przyciśniętymi do ciała unieś ręce do barków i opuść się w dół.
  3. Następnie wstań i podnieś ręce nad głowę.

To prosta sekwencja, która może przynieść naprawdę interesujące rezultaty!

Skuteczny trening z wykorzystaniem sprzętu na mięśnie brzucha a brzuszki

Klasyczne brzuszki pozwalają na wzmacnianie mięśni prostych brzucha, podczas gdy te wykonywane z naprzemiennym kierowaniem łokci w stronę przeciwległych kolan mogą być pomocne w modelowaniu mięśni skośnych. Wariant z wykorzystaniem obciążenia prezentuje się nieco inaczej od standardowego.

  1. Połóż się na plecach, a po bokach ciała trzymaj sprzęt.
  2. Unieś nogi, a później tułów z wyprostowanymi rękami.

Jest to dosyć wymagające ćwiczenie. Jeśli jest ono dla ciebie zbyt trudne, zacznij od trzymania nóg w górze przez cały czas i wyciągania w ich stronę swojego ciała podczas poszczególnych powtórzeń.

Ćwiczenia na brzuch z obciążeniem – wykroki

Podczas tych ćwiczeń z hantlami na brzuch stań z przyrządami w dłoniach i wykonuj wykroki, podnosząc jednocześnie przeciwległą rękę w górę. Pamiętaj o tym, aby ją prostować. Dodatkowo pilnuj tego, aby zgięcie nogi, którą w danym momencie robisz wykrok, wynosiło 90 stopni. Możesz wypróbować również zaawansowaną wersję, w której ręce muszą być w górze przez cały czas trwania ćwiczenia. W tym wariancie napnij mięśnie brzucha na samym początku i kontroluj je tak, aby utrzymać ten stan.

Ćwiczenia z hantlami w domu – przysiad z wyrzutem nóg w tył

  1. Stój w lekkim rozkroku, trzymając ręce wzdłuż ciała.
  2. Opuść się w dół, a później połóż ciężarki na podłodze i wykonaj wyrzut nóg do tyłu.
  3. Sekwencję ruchów skończ wyskokiem w górę, uprzednio przyciągając kolana do klatki piersiowej i wstając. W ten sposób wracasz do pozycji wyjściowej.

Ruch ten wymaga sporego wysiłku, na co musisz się przygotować. Takie ćwiczenia z hantlami na brzuch powinny ci jednak pomóc wypracować smukłą sylwetkę.

Rodzaje sprzętu – jak dokonać wyboru?

Do dyspozycji osób zainteresowanych opisanymi ćwiczeniami są różnorodne rodzaje ciężarków, dlatego warto zastanowić się nad tym, które z nich wybrać. Jeśli nie masz rozeznania w tym obszarze, możesz wypróbować różne opcje. W sklepach Decathlon dostępne są hantle:

  • kompozytowe;
  • winylowe;
  • chromowane;
  • regulowane;
  • sześciokątne;
  • gumowane;
  • miękkie;
  • żeliwne.

Pamiętaj o tym, aby dobrać wagę akcesoriów fitness do swoich możliwości. W trakcie ćwiczeń musisz bowiem unosić ciężar.

Ćwiczenia z hantlami na brzuch dla osób początkujących okazać się mogą sporym wyzwaniem. Nie zapominaj o tym, aby liczbę powtórzeń dopasowywać do swoich indywidualnych możliwości kondycyjnych. Intensywny i efektywny trening może dostarczyć ci mnóstwo satysfakcji. W trudniejszych momentach dbaj o swoją motywację. Miej również na uwadze, że dbanie o formę wymaga regularności. Ważne są zatem systematyczne treningi i zaangażowanie. Opracuj plan działania i się go trzymaj, a efekty na pewno przyjdą!


Może Cię także zainteresować:
Karolina Szymańska
Instruktorka fitness z ośmioletnim doświadczeniem. Pracuje w jednej z warszawskich siłowni, a po godzinach udziela się charytatywnie w schronisku dla zwierząt. Uczestniczkom swoich zajęć zawsze podkreśla, że jedyny zły trening to taki, który się nie odbył. Gdy ma wolną chwilę, lubi spędzać czas na łonie natury.

    Leave feedback about this

    • Quality
    • Price
    • Service

    PROS

    +
    Add Field

    CONS

    +
    Add Field
    Choose Image
    Choose Video