Ćwiczenia

Marzysz o smukłych udach? Poznaj ćwiczenia na szczupłe nogi

ćwiczenia na szczupłe nogi

Smukłe uda i zgrabne łydki to marzenie wielu kobiet. Ćwiczenia na szczupłe nogi pozwolą ci uzyskać wymarzony efekt już w kilka tygodni. Nie wierzysz? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, że to naprawdę działa!

Ćwiczenia na szczupłe nogi powinny być elementem kompleksowego treningu, którego celem jest ukształtowanie zgrabnej sylwetki. Jeśli nie zwrócisz uwagi na uda, praca poświęcona rzeźbieniu brzucha czy ramion pójdzie na marne. To jednak nie wszystkie zalety, które dają ćwiczenia na szczupłe nogi.

Ćwiczenia na szczupłe nogi – dlaczego warto?

Osoby, które wykonują ćwiczenia na nogi, chcą oczywiście wyrzeźbić swoje mięśnie. Warto wiedzieć, że podczas takiego treningu pracują nie tylko mięśnie ud czy łydek, ale również innych części ciała. Mamy na myśli między innymi pośladki i brzuch. Wykonywanie ćwiczeń na szczupłe nogi wymaga bowiem napinania mięśni także górnych partii. Warto dodać, że regularne ćwiczenia poprawiają stan skóry – pomagają między innymi w jej ujędrnianiu, a także w redukcji cellulitu, który jest częstym skutkiem ubocznym szybkiej utraty wagi.

Trening nóg. Jak powinien wyglądać?

Jak każdy inny trening, również ten modelujący mięśnie nóg powinien zostać podzielony na trzy etapy. 

  1. Pierwszym jest oczywiście rozgrzewka, która przygotuje ciało do wysiłku.
  2. Później czas na główną część treningu.
  3. Ćwiczenia należy zakończyć rozciąganiem. 

Ostatni etap jest szczególnie ważny, jeżeli twoim celem są szczupłe uda. Gdy zabraknie dobrego stretchingu, zaczną rozrastać się na boki i przykurczać, więc osiągniesz odwrotny efekt do zamierzonego. Właśnie z tego powodu należy poświęcić kilkanaście minut na rozciąganie. Warto również poddawać swoje nogi rolowaniu specjalnym wałkiem, a także masażom.

Przykłady ćwiczeń na szczupłe nogi

Ćwiczenia na szczupłe nogi nie są skomplikowane, dlatego można wykonywać je nawet bez sprzętu. Jeżeli jednak szukasz urozmaicenia, polecamy ćwiczenia na nogi z hantlami oraz ćwiczenia na nogi z gumą. Zacznijmy jednak od podstaw, takich jak:

  • wykroki;
  • przysiady;
  • półnożyce w leżeniu na boku;
  • wspięcia na palce stóp.

Ćwiczenia na nogi – jaki sprzęt jest potrzebny?

Niezależnie od tego, czy ćwiczysz ze sprzętem, czy nie, musisz skompletować potrzebne akcesoria. Niezbędne będą przede wszystkim odzież i buty fitness, które zapewnią komfort podczas treningu. Wiele różnych modeli znajdziesz w sklepach Decathlon. Kupisz tam również sprzęt potrzebny do ćwiczeń i akcesoria treningowe, np. kettlebell, hantle i gumy.

Ćwiczenia na szczupłe nogi najlepiej wykonywać trzy razy w tygodniu, aby dać swojemu organizmowi czas na regenerację. W tym czasie można skupić się na przykład na kształtowaniu innych partii ciała lub treningu cardio. Jeśli chcesz osiągnąć rezultaty, podstawa to również zbilansowana dieta i odstawienie używek. Pierwsze efekty sumiennych treningów można zauważyć już po trzech tygodniach.


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.