Ćwiczenia

Najlepsze ćwiczenia na barki dla dziewczyn. Poznaj zasady treningu siłowego na barki dla kobiet

ćwiczenia na barki dla dziewczyn

Kobiety, które trenują na siłowni albo uprawiają fitness, zwykle skupiają się na brzuchu oraz pośladkach. Jednak aby sylwetka była naprawdę harmonijna, wspomniane aktywności powinny uwzględniać także ćwiczenia na barki dla dziewczyn.

Panuje błędne przekonanie, że ćwiczenia na barki dla dziewczyn sprawią, iż ramiona zrobią się bardziej masywne, nadając sylwetce męskiego wyglądu. Tymczasem tylko praca nad wszystkimi partiami ciała (mięśniami brzucha, mięśniami ramion, mięśniami pośladków, mięśniami pleców itp.) zapewni utrzymanie odpowiednich proporcji. Efektem treningu barków są nie tylko piękne ramiona i atletyczne plecy, lecz także ładnie zaznaczona i smukła talia.

Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie barków?

ćwiczenia na barki dla dziewczyn dla czego

Ćwiczenia na barki chronią staw barkowy, który stanowi najbardziej ruchomą część ciała. Mocne mięśnie minimalizują ryzyko urazu w obrębie obręczy barkowej, a także wzmacniają wydolność podczas treningu górnych partii ciała. Najważniejszy w tej grupie mięśniowej jest mięsień naramienny, który składa się z trzech aktonów – tworzy go przedni akton, boczny akton oraz tylny akton. Jego wytrenowanie, na przykład poprzez ćwiczenia z gumą na barki, pomaga w osiągnięciu figury klepsydry. Spalanie tkanki tłuszczowej odbywa się dość szybko, przez co łatwiej uzyskać ładną linię barków. Jeżeli do tego dodasz ćwiczenia na pośladki, wtedy talia wyda się szczuplejsza.

Ćwiczenia na barki dla dziewczyn – propozycje ćwiczeń na mięśnie pleców i barków: hantle, sztanga, kettlebell

Jak wspominaliśmy, aby uzyskać zakładany efekt, trening musi angażować wszystkie partie mięśnia naramiennego. Plan należy układać tak, by obejmował wyciskanie, wznosy, a także odwodzenie do tyłu. Nie można bać się również pracy z obciążeniem – jest ono wręcz niezbędne podczas rzeźbienia barków – trzeba umiejętnie dobrać ciężar. Jakie ćwiczenia warto wybrać, by zadbać o mięśnie wokół stawu ramiennego?

Sprawdź!
Czy można wykonywać ćwiczenia na pośladki w ciąży? Na co uważać? Zobacz, jak zadbać o pośladki, by były jędrne

Ćwiczenia na barki dla dziewczyn – trening w domu

Ćwiczenia na barki w domu to znakomite rozwiązanie dla osób zabieganych. Wystarczy opanować kilka podstawowych propozycji, takich jak pompki. Poza tym do wyćwiczenia tej partii mięśniowej nie potrzebujesz żadnego sprzętu – zamiast sztangi użyj butelek wypełnionych wodą. Skuteczny trening możesz przeprowadzić w każdej sytuacji.

Ćwiczenia na barki dla dziewczyn – ze sprzętem

Na samym początku przygody z ćwiczeniami na barki siłownia jest miejscem, które warto odwiedzić. Odpowiedni sprzęt, możliwość konsultacji z trenerem to duże ułatwienia dla mniej zaawansowanych pań. Jak trenować na siłowni, aby uzyskać maksimum korzyści? Te ćwiczenia na barki dla dziewczyn są najlepsze:

  • podciąganie na drążku angażuje barki, a także biceps;
  • ćwiczenia z hantlami, jeśli są dobrze dobrane, angażują cały akton barków. Podczas treningu z hantlami warto wykonywać zarówno unoszenie hantli nad głowę, jak i odwodzenia hantli w opadzie tułowia. W pierwszej wersji najlepiej jest siedzieć na ławce, w drugiej należy ćwiczyć w pozycji stojącej. Stań prosto, nogi rozstaw na szerokość barków i lekko ugnij w kolanach. Następnie pochyl się do przodu, trzymając ręce prostopadle do podłogi. Unieś je powoli do wysokości barków. Wykonaj kilka powtórzeń;
  • wyciskanie sztangi nad głowę wymaga stabilnej pozycji ciała. Można je wykonać na stojąco lub siedząco. Sztangę należy unieść na wysokość klatki piersiowej, ręce powinny być zgięte w łokciach. Stąd energicznym ruchem musisz wyprostować ręce i unieść sztangę nad głowę. Później powoli opuszczasz do pozycji wyjściowej.

Doskonałe efekty przynoszą treningi zarówno ze sztangą, jak i hantelkami bądź kettlebellami. Odpowiednie obciążenie pomoże wyrzeźbić i rozbudować poszczególne części barków.

Ten sprzęt do ćwiczenia mięśni naramiennych jest potrzebny

ćwiczenia na barki dla dziewczyn sprzęt

Barki możesz ćwiczyć samodzielnie w domu. Najlepsze efekty przyniesie korzystanie ze sprzętu znanego z siłowni. Znajdziesz go w sklepach Decathlon, więc bez problemu zorganizujesz domową salę treningową. Potrzebna jest do tego:

  • sztanga;
  • hantle;
  • kettlebell;
  • guma do ćwiczeń.
Sprawdź!
Ćwiczenia na pośladki z obciążeniem – czy to dobry pomysł?

Trening barków dla kobiet – jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia na ramiona?

ćwiczenia na barki dla dziewczyn ćwiczenia

Każdy trening powinien rozpoczynać się rozgrzewką i kończyć rozciąganiem. Jego właściwą część trzeba odbywać ostrożnie – stopniowo zwiększać obciążenie i każdy ruch wykonywać z dbałością o technikę. Lepiej wykonać mniej powtórzeń i serii niż robić wszystko w pośpiechu lub niedbale.

Ćwiczenia na barki dla dziewczyn to nieodzowny element każdego treningu. Są one równie ważne, jak ćwiczenia na płaski brzuch czy mięśnie pośladków. Wzmacniają obręcz barkową, przez co poprawia się postawa ciała oraz wydolność treningowa.


Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *