Ćwiczenia

Ćwiczenia aerobowe w domu – jak dużo miejsca potrzebujesz?

Ćwiczenia aerobowe w domu

Niektóre ćwiczenia aerobowe w domu dałoby się wykonywać w przysłowiowej komórce pod schodami. Jednak im więcej przestrzeni i swobody sobie zapewnisz, tym większy komfort i lepsze efekty. Sprawdź najlepsze ćwiczenia!

Starannie wykonywane ćwiczenia aerobowe w domu przyniosą ci multum korzyści. Regularny trening ruchowy poprawia kondycję, sylwetkę i siłę mięśni. Dobrze dotleniony organizm ma lepszą pracę serca, dzięki poprawie krążenia zwiększa się drożność i elastyczność naczyń krwionośnych. Prosty zestaw ćwiczeń aerobowych zmniejsza ryzyko wielu groźnych chorób – cukrzycy, miażdżycy, nadciśnienia czy otyłości. Trening tego rodzaju zakłada utrzymywanie tętna w zakresie tlenowym, bez potrzeby pozyskiwania energii z procesów beztlenowych.

Najpopularniejsze ćwiczenia aerobowe w domu to brzuszki, przysiady i pompki

Aby utrzymywać organizm w odpowiednim stanie, nie możesz przesadzić z intensywnością treningu. Trzeba znaleźć właściwy balans pomiędzy aktywną pracą mięśni a ich przemęczeniem. Lepiej nieco zmniejszyć tempo, za to wykonywać aerobowe ćwiczenia w domu przez dłuższy czas. Uważa się, że sesja powinna trwać ok. godziny – i nie należy w tym czasie robić sobie zbyt długich przerw na odpoczynek. Zwykle potrzeba ok. 30–40 minut wysiłku, by organizm zaczął czerpać energię ze zgromadzonej tkanki tłuszczowej:

  • ćwiczenia na rozgrzewkę w domu;
  • ćwiczenia odchudzające w domu;
  • ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu.

Sposób ruchu i ewentualne obciążenia dodatkowe musisz dobrać indywidualnie, w zależności od swoich celów i możliwości fizycznych. Tradycyjne pompki są dla ciebie zbyt wymagające, a przysiady wywołują uzasadnione obawy o kontuzje kolan i kostek? Zacznij od pompowania na ścianie, a przysiady wykonuj w wykroku. Zachowanie prawidłowej techniki ruchu w ćwiczeniach aerobowych w domu zmniejszy ryzyko urazów. Inne propozycje to:

  • skipy;
  • wyrzuty ramion;
  • skręty tułowia;
  • wypady, wykroki i zakroki;
  • bieg w miejscu lub na bieżni;
  • wyskoki, pajacyki
  • ćwiczenia ze skakanką;
  • trening z piłką lekarską, hantlami lub innym obciążeniem.

Mata, strój, pulsometr – wyposażenie do ćwiczeń aerobowych w domu

Nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu, by prowadzić aktywny tryb życia. W zupełności wystarczy ci ubiór, którego nie szkoda przepocić. Reszta jest opcjonalna, ale dzięki nim ćwiczenia aerobowe w domu stają się wygodniejsze i dokładniejsze. Pulsometr pozwoli ci kontrolować tętno, a w sklepie Decathlon zwróć jeszcze uwagę na:

  • hantelki i obciążniki;
  • hula hop;
  • gumy, taśmy oporowe do ćwiczeń aerobowych;
  • skakanki treningowe;
  • sprzęt fitness cardio.

Pamiętaj, że każde ćwiczenie aerobowe w domu ma wiele wariantów

Musisz znaleźć taki, w którym czujesz się najlepiej. Np. trenerzy personalni wyróżniają co najmniej 8 różnych rodzajów samych przysiadów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj inne artykuły:

  • ćwiczenia w domu bez sprzętu;
  • ćwiczenia siłowe w domu;
  • ćwiczenia ze sztangą w domu;
  • ćwiczenia z hantlami w domu.

Może Cię także zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.