Ćwiczenia

4 najlepsze ćwiczenia na brzuch i uda

ćwiczenia na brzuch i uda

Jakie są najlepsze ćwiczenia na brzuch i uda? Zapoznaj się z naszymi propozycjami i zadbaj o zgrabną i szczupłą sylwetkę. Propozycje skierowane są zarówno do osób początkujących, jak i zaawansowanych.

Zarówno brzuch, jak i uda to miejsca, z których szczególnie trudno pozbyć się zbędnych centymetrów. Gromadzenie się w nich tkanki tłuszczowej to rzecz naturalna. Wynika z siedzącego trybu życia oraz złej diety. Jej nagromadzenie trwa latami, dlatego spalenie zbędnego tłuszczu nie będzie prostym i szybkim procesem. Wykonując jednak odpowiednie ćwiczenia – regularnie i prawidłowo – osiągniesz po pewnym czasie naprawdę dobre rezultaty. Poniżej znajdziesz sprawdzone oraz skuteczne ćwiczenia na brzuch i uda!

Niezbędny sprzęt do ćwiczeń

Choć poniższe ćwiczenia na brzuch i uda wykonasz nawet w domu, musisz zadbać o odpowiednie przygotowanie – siebie i miejsca, w którym będą wykonywane. Zanim rozpoczniesz treningi, zapoznaj się z szeroką ofertą sklepów Decathlon. Przydadzą ci się:

  • mata do ćwiczeń;
  • buty sportowe;
  • koszulka sportowa;
  • spodenki sportowe.

Sposób na płaski brzuch? Przysiady z podskokiem

Jeśli chodzi o ćwiczenia na brzuch i uda, przysiady z podskokiem to klasyka gatunku. Wykonasz je bez większego problemu. Najpierw zejdź nisko do przysiadu, wytrzymaj w tej pozycji przez moment, a następnie – napinając mięśnie brzucha i pośladków – podskocz energicznie w górę. Choć wydaje się to banalne, podczas ćwiczenia uruchamianych jest wiele partii mięśni. Aby ćwiczenie dało rezultaty, na początek wykonuj 15 powtórzeń. Z czasem dodawaj kolejne i dziel na serie.

Wykroki skośne – walcz z cellulitem i o szczupłe uda

Wykrok to ćwiczenie, które wykonasz, zaczynając w pozycji stojącej wyprostowanej. Nogi ustaw w delikatnym rozkroku. Aby zrobić wykrok, musisz zrobić duży krok do przodu jedną z nóg, a drugą trzymać na podłodze, uginając jednocześnie oba kolana. Istotą ćwiczenia jest dynamika. Wykonuj je na zmianę – raz jedną, raz drugą nogą. Od 12 do 15 powtórzeń na jedną kończynę powinno być odpowiednią ilością na początek. Aby utrudnić ćwiczenie, rób więcej powtórzeń lub skorzystaj z dodatkowego obciążenia – na przykład niewielkich hantli w obu dłoniach.

Sprawdzone ćwiczenia na brzuch i uda? Wykonaj unoszenie bioder!

Ćwiczenie to należy wykonywać w pozycji leżącej. Ramiona ułóż po bokach, a dłonie na brzuchu. Kluczowe są kolana, które powinny być ugięte. Stopy ustaw na podłożu. Unieś biodra tak, aby twoje ciało utworzyło linię prostą od barków do kolan. W pozycji uniesionej musisz wytrzymać od kilku do kilkunastu sekund. Powróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz do kilkunastu razy. Aby je sobie utrudnić i zwiększyć efektywność, na brzuchu możesz położyć dodatkowe obciążenie (zawsze trzymaj je rękoma, żeby nie spadło w czasie wykonywania ćwiczenia!).

Plank (deska) na rękach ugiętych w łokciach – proste i genialne

Choć to ćwiczenie jest proste, daje świetne rezultaty. Oczywiście pod warunkiem, że wykona się je prawidłowo. Popularną deskę na łokciach zrobisz, kładąc się na brzuchu, a następnie unosząc całe ciało. Ciężar oprzeć musisz na trzech punktach podparcia – palcach złączonych stóp oraz łokciach wraz z przedramionami. Żeby ćwiczenie miało prawidłowy przebieg, ciało cały czas powinno tworzyć linię prostą. W takiej pozycji musisz wytrzymać 30 sekund.

Dobre ćwiczenia na brzuch i uda to takie, które są skuteczne. Zaproponowane powyżej bez wątpienia takimi są. Kiedy dołączysz do nich dodatkowe ćwiczenia – jak fitness, bieganie, czy cardio, efekt będzie murowany. Proponowany zestaw ćwiczeń na brzuch i uda to tylko jedna z wielu możliwości. Pamiętaj, aby dobierać ćwiczenia, dostosowując je do swoich potrzeb i możliwości.


Może Cię także zainteresować:
Karolina Szymańska
Instruktorka fitness z ośmioletnim doświadczeniem. Pracuje w jednej z warszawskich siłowni, a po godzinach udziela się charytatywnie w schronisku dla zwierząt. Uczestniczkom swoich zajęć zawsze podkreśla, że jedyny zły trening to taki, który się nie odbył. Gdy ma wolną chwilę, lubi spędzać czas na łonie natury.

    Leave feedback about this

    • Quality
    • Price
    • Service

    PROS

    +
    Add Field

    CONS

    +
    Add Field
    Choose Image
    Choose Video